Vi har tidigere fortalt historien om de 3 barndomsvenner fra Aalborg, Christoffer Bak, Kasper Ulrich og Christian Aachmann, der startede herretøjsbrandet Shaping New Tomorrow. Brandet har altid været meget transparente, om det har været iværksætterråd, produktionen i Portugal eller hvordan man bygger et dansk brand op internationalt.

I denne uge har de så løftet sløret for deres “Black Week-annoncering”, som de fleste brands holder tæt ind til kroppen.

Kampagnen er allerede kickstartet, og der er tale om den dyreste filmproduktion til dato for Shaping New Tomorrow. Aalborg-drengene vil gå en ny retning og have mere fokus på brandets bløde værdier og identitet. Storytelling, drama og underholdning er nøgleord.

Christian Aachmann, der er co-founder og CCO fortæller:

“Vi har brugt over 500.000 kr. på produktionsomkostningerne. Det er en fordobling af det tidligere topniveau. Deraf kommer der et marketing spend på mindst 250.000 kr. Det skal gerne stige. “Det kommer ikke til at betale sig ind med det samme. Men det giver os en direkte linje til kunderne, inden vi kommer ind i Black Week, hvor der er kamp om advertising på eksempelvis Facebook. Så snart vi kommer ind i Black Week, tjener vi det ind i løbet af de første par timer.”

Christian fortæller, at kampagnen har fået 10.000 nye leads ind. Målsætningen for kampagnen er 30.000 nye leads. De skal komme fra hele Skandinavien og Tyskland.

Christoffer Bak, Kasper Ulrich og Christian Aachmann

Til Markedsføring uddyber Christian Aachman:

“Sidste år havde vi en omsætning i underkanten af 40 millioner kroner på Black Week. Vores officielle målsætning i år er på 73 millioner kroner. Under Black Week kører vi ikke med et konkret marketingbudget. Vi kører efter ROAS-mål, og så længe det ligger mellem 10 og 15 procent, er vi glade. Vi bruger mange penge, men det genererer også mange salg.”

"....et giver os en direkte linje til kunderne, inden vi kommer ind i Black Week, hvor der er kamp om advertising på eksempelvis Facebook. Så snart vi kommer ind i Black Week, tjener vi det ind i løbet af de første par timer.”

Christian Aachman

Underhold og aktiver

I artiklen fortæller Christian videre, at den første film allerede er ude, og så kommer 2´eren den 24. oktober, hvor almindelige mennesker, der er blevet rekrutteret under første film, bliver brugt som agenter, der vil afsløre en “stor overraskelse”.

Målet er at lave en happening og gøre noget anderledes til Black Week.

“Fremover kommer vi til at fokusere endnu mere på vores bløde værdier, vores brand og identitet, og hvem vi er,” siger Christian Aachmann. Han slutter af med 3 gode råd til små virksomheder:

“Mit første råd er at ansætte et in-house creative team eller en videograf. Så undgår man en lang proces, hvor man arbejder gennem et bureau. I stedet kan man teste af, hvad der fungerer og ikke gør,” siger han.

Og så behøver man ikke altid have en dyb storyline. Nogle gange virker den simple idé lige så godt som de helt store fortællinger.

“Vi arbejder meget ud fra content pillars. Det betyder, at man ikke producerer noget om én, der strikker, den ene dag, og parkour den anden, men at man holder det i det samme univers. Vores har været ekstreme moments, hvor folk gør vilde ting. Det betyder også, at vi ikke hver gang skal finde en ny gren at gå ud ad,” siger han og tilføjer:

“Mit sidste råd er at lave content, der underholder mennesker. For os handler det ikke kun om salg og konvertering, men vi har underholdning i fokus.”

I 2020 havde Shaping New Tomorrow et overskud på 23,9 millioner kroner efter skat og en omsætning på 200 millioner kroner.


Har du læst?

Dontt mener efter “Luther Singh gate”: Tal ordentligt. Læs her.
Tæt på Lars Bo Jeppesen. Læs her.
Kasper Brandi: Hvis vi skal skalere brandet, så er vi tvunget til omnichannel. Læs her.
Ny chefredaktør: Flere skal føle sig inkluderet, berørt og beriget i Costumes univers. Læs her. 
Hvad skal der ske med Frederiksberg Allé? Læs her.
Katrine Lee Larsen: Jeg er allergisk overfor stilstand. Læs her.


Gratis tilmeldning

En ugentlig opdatering om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København.
Tilmeld gratis her.