Teknologi gør verden bedre! Sådan lød det i et stort interview med danske Kasper Brandi tidligere på året. (Læs det her.)Kasper stiftede sammen med sin hollandske hustru, Lotte, LABFRESH i 2017. Virksomheden hører til i Amsterdam, hvor de også har deres egen flagship store og derudover har man shop-in-shops i alle Hollands regioner. Men gennembruddet og størstedelen af salget har altid været online. Sådan kan det formentlig sagtens fortsætte med at være, men brandet “erkender” nu at, hvis man skal skalere et brand, så er der ingen vej udenom “omnichannel”. Første skridt i Danmark er, at åbne op i Lyngby Storcenter i samarbejde med Ceensuum. Censuum er en butik, der bygges op som “Stormagasin for ansvarlige brands.”

OM LABFRESH:
Danske Kasper Brandi og hollandske Lotte Vink startede LABFRESH i 2017. Tøjbrandet er skabt med investeringer og lån fra private investorer og er i dag det største community-backed startup i Danmark og Holland. LABFRESH har kontor i Holland, men kunder i 98 forskellige lande.

Kasper Brandi fortæller:
“Vi har en ret selektiv retail-strategi, hvor vi udelukkende har egne butikker og shop-in-shops. Da vi skulle vælge retail partnere i Danmark, startede vi med at afsøge de etablerede spillere, men endte med at vælge Censuum, da de tilbyder noget andet. Det har vi ikke fortrudt” siger Kasper Brandi Petersen, medstifter og direktør i LABFRESH.

Han fortsætter:

“For 12 måneder siden var vi stadig 100% online. Men 83% af vores kunder indikerede at de foretrak at kombinere online shopping med en fysisk LABFRESH butik. Som et lille nyt brand, der producerer i EU og ikke har marginerne til traditionel detailhandel, er det svært at overskue. Løsningen med Censuum er det bedste, vi er stødt på i Europa. Vi kan have kontrol med kundeoplevelsen og det booster vores brand og konverteringsrate online, når vi har en fysisk butik.”

I pressemeddelse uddyber Lotte Vink, medstifter og retail-ansvarlig i LABFRESH:

“Selvom Censuum stadig er i opstarten i Danmark, så er vores salg på højde med de ældre etablerede stormagasiner, vi normalt samarbejder med. Det at man ikke forsvinder i mængden, men kan fremstå tydeligt med sit brand og med et personale der kender brandet, gør en væsentlig forskel.” Desuden har Censuum en helt anden tilgang, hvor der er mere frie rammer til at prøve ting af, og man har en mere personlig kontakt.

Censuum åbner op d. 1 december. Det bliver et 300 kvm. “Stormagasin for ansvarlige brands”.

LABFRESHs nye flagship store i Amsterdam