I forrige uge kunne marketingbureauet LAZZAWEB løfte sløret for 2 flotte nyheder. Et flot (millionoverskud) regnskab og tilgang af “løven” Morten Larsen til bestyrelsen.
Det har vi allerede beskrevet her.

Men sulten på mere er stor i LAZZAWEB. Tidligere har Mathias Teis, CEO i LAZZAWEB f.eks. udtalt:
“Den farligste cocktail i et fremadstormende selskab kan være succes, fordi succesen kan blive en sovepude. Det har vi absolut ingen interesse i.”

Men hvilke overvejelser ligger der egentlig bag de ord? Vi tog en snak med Mathias Teis om sin rolle, udvikling og “truslen” magelighed. Mathias har nu været CEO i 1,5 års tid og var tidligere CSO i LAZZAWEB.

Allerførst Mathias. 1,5 år som CEO i virksomheden. Hvordan har du fundet dig tilpas i rollen?

“Det har både været interessant og spændende. Jeg har været i virksomheden i snart 7 år. Men tidligere har mit udgangspunkt været super kommercielt og mest haft med vores kunder at gøre. Der har jeg stadig et fokus. Men for mig handler det nu også om nogle større strategiske ting for LAZZAWEB. Det har været en omvæltning, men en fed udfordring.”


Mathias Teis LAZZAWEB

Mathias Teis


Rent lavpraktisk. Hvor har de største ændringer været i din hverdag?

“Jeg har altid haft en god sparring med Patrik, (Patrik Lazzarotto, som stiftede LAZZAWEB i 2015) som altid har været god til at inddrage os andre partnere i beslutninger. Så jeg har følt mig godt forberedt. Men jeg bruger langt mere tid nu på vores ansatte og at sammensætte det rigtige hold for LAZZAWEB.

Vi har travlt og kommer med en masse nye ting i år. Derfor skal vi naturligvis bruge flere dygtige mennesker. Men vi gør os umage. Vi bruger den tid det tager på at sætte det rigtige hold. Som CSO kiggede jeg typisk frem mod næste salg eller ting vi kunne gøre for vores kunder. Som CEO har jeg et større udsyn og ser længere frem. Det er nok den største forskel for at blive konkret.”

Når jeg siger vi skal være modige, så handler det også om, at vi har enormt mange muligheder. Det skal vi navigere i og turde sige både ja og nej.

Jeg har indledt denne artikel med et citat fra dig. Det handler om at jeres succes ikke må blive en sovepude. Hvordan er du opmærksom på det i hverdagen?

“Jeg tror det bunder ud i hvordan man selv er som person. Jeg kan få tics i øjet af middelmådighed. Vi skal ikke trives i at altid “bare er som i går”. Der skal være enten noget potentiale eller fremgang at spore hele tiden. Jeg skal nok gå forrest herinde og hvis jeg er dygtig nok, så smitter det også af på resten af organisationen. Så for mig handler det rigtig meget om “walk the talk”. Tingene skal udføres. Men mennesker er også forskellige. Vi har nogle forskellige ting, som vi får et drive af. Så energi gør det ikke alene.

Apropos “walk the talk”. Da du fik rollen udtalte du, at I skulle tage nogle modige velovervejede valg. Har I gjort det?

“Det synes jeg. Der er flere facetter i det. Når jeg siger vi skal være modige, så handler det også om, at vi har enormt mange muligheder. Det skal vi navigere i og turde sige både ja og nej. Vi har ansat nogle dygtige mennesker, hvor vi har investeret i fremtiden. Vi har fået nye kræfter i bestyrelsen. Vi har foretaget 2 opkøb af andre virksomheder og dermed kompetencer. Så vi arbejder efter en plan, hvor vi er dobbelt så sultne. Men det er også nødvendigt med vores ambitioner. I vores verden er udvikling nøglen. Hvis du ikke udvikler dig, så afvikler du dig.”

Hvem er du selv inspireret af?

“Jeg er en livsglad person. Jeg elsker mit liv. Jeg elsker at komme på arbejde. Det er også sådan jeg leder i dagligdagen. Det er nogle af de ting, der inspirerer mig. Jeg er ikke så kynisk anlagt. Jeg elsker mennesker og er tæt på mine ansatte. Så det er dem, der inspirerer mig.
Hvis jeg skal blive lidt mere konkret, så kan jeg f.eks. godt lide at “nørde” Ted Talks.


Vi glæder os til at følge Mathias og LAZZAWEB i deres videre færd. Følg med her på dontt.dk


Redaktionen anbefaler:

Danske brands: "Mennesker er afgørende for vores succes"

 Les Deux, Planet Nusa & GoMore: Mennesker og relationer er afgørende for vores succes

 Tema om vellykket rekruttering, kultur og onboarding med de 3 virksomheder. Læs med her.


Bliv opdateret på 5 min - hver uge!

Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København.