Samtale med Nicoline Roth fra Nordic Strong.

I starten af 2023 åbnede Nordic Strong sit koncept og træningscenter i Nordhavn i København. Bag centret står søstrene Josefine og Nicoline Roth.
De vil bringe de nordiske traditioner ind i et top-moderne fitness univers, hvor hygge er et nøgleord. På rekordtid har de opnået en enorm succes og stor tilgang i medlemmer.

En tidlig formiddag i Nordhavn fik vi en snak med Nicoline. Det blev til en snak om status, udvikling og hvad fremtiden skal bringe.


Nicoline Roth

Nicoline Roth, Nordic Strong


Studiet kører nu så smooth, at vi kan fokusere på udvikling

Allerførst, Hvordan går det i Nordic Strong? 

“I Nordic Strong går det rigtig godt. Vi har oplevet en fantastisk start på året med en overvældende interesse for vores træning, hvor vi løbende har måtte etablere nye hold for at sikre plads til alle. Nu synes jeg, vi har fundet en god balance med plads til alle. Vi har samtidig introduceret et nyt bookingsystem, som har krævet lidt tilvænning for både vores team og medlemmer. Og så har vi ændret et af vores tre træningskoncepter, så vi nu har følgende koncepter: Nordic Strong, Cardio og Sculpt.

Med andre ord, årets første tre måneder har været hektiske, men det har været alt sliddet værd, når man oplever den enormt positive ånd, der præger vores holdtræninger. Vi har nu været i gang i lidt mere end et år, og det glæder os at se, at vores træning er blevet en naturlig del af mange af vores medlemmers hverdag.

Vi byder stadig nye medlemmer velkommen med åbne arme, og det er med en vis ydmyghed, vi bemærker, at et stigende antal af deltagerne virkelig har taget træningsmetoderne til sig. At være vidne til denne udvikling og passion for træningen bekræfter os i, at det hårde arbejde er det hele værd.

Med et studie der kører smooth, kan vi nu fokusere på nogle af de andre ting, vi arbejder på sideløbende, eks. videreudvikling af vores træningsmaskine – Nordic Traineren – og hele det digitale univers. Vi sidder ikke stille.”

Opbygningen af vores community har helt klart været en hjørnesten i Nordic Strong fra start

Hvor er det I skal udvikle jer endnu mere?

“Som brand er vores primære mål at udvide kendskabet til vores træningskoncept og Nordic Traineren. Træningskonceptet er jo helt nyt og unikt i sin natur – det ikke findes magen til andre steder. Det er ikke blot en ny variation af at kombinere et løbebånd eller en romaskine med gulvøvelser; det er en helt ny og anderledes tilgang til fitness. Vi er overbeviste om effektiviteten af vores træningsmetode – vi kan blot se på vores meget glade medlemmer – og det er vigtigt for os fortsat at udbrede dette kendskab.

Ved første øjekast kan mange fejlagtigt antage, at Nordic Traineren blot er en langrendsmaskine, men vores træning giver mere en træningsoplevelse i retning af ‘Pilates med Puls’ end simpel langrend, hvilket gør den både sjov og skånsom, men samtidig enormt effektiv.

Denne lette tilgang gør træningen tilgængelig og tiltalende for et bredt publikum. Vi ved, at træningen er effektiv, og vi er forpligtet til at sprede budskabet om dens unikke værdi. Vores erfaringer viser, at når folk prøver træningen i vores studier, forstår de hurtigt dens værdi.

Derfor intensiverer vi vores indsats for at kommunikere denne forståelse gennem vores online tilstedeværelse. Vi sørger for løbende at forbedre vores digitale fodaftryk, hvilket inkluderer at styrke vores tilstedeværelse på Instagram og TikTok samt opdatere vores hjemmeside og YouTube-kanal med engagerende og værdiskabende indhold. I tillæg til dette arbejder vi på at udvide vores kreds af ambassadører, som bruger Nordic Traineren hjemme. Disse ambassadører er vigtige for at øge forståelsen for og værdien af vores træningskoncept hos et bredere publikum.”


Nicoline Roth

I har på rekordtid bygget et stort community omkring Nordic Strong. Har det været en bevidst del af jeres strategi? 

“Opbygningen af vores community har helt klart været en hjørnesten i Nordic Strong fra start. Et stærkt og engageret fællesskab er efter min overbevisning essentielt, men det opstår ikke spontant. Man kan facilitere et miljø, hvor et community kan blomstre naturligt, og det har været vores intention fra begyndelsen.

I hjertet af Nordic Strong er en kultur af kærlighed og åbenhed, hvor der er rum til alle. Det er denne inkluderende ånd, som vores fantastiske receptionister viser, når de eksempelvis forbereder Grethes dobbelte espresso, som hun altid får, når hun træder ind ad døren til sin daglige træning.

Det er lige så vigtigt for os at rumme både højlydte grin og de dage, hvor nogen måske har brug for ekstra venlighed og omsorg. Vores events, som er både for brands og eksklusivt for medlemmer, styrker også vores fællesskabsfølelse. Med arrangementer som det kommende ‘Nordic Trainer maraton’, hvor medlemmer kan tilmelde sig individuelt eller som hold, styrker vi de bånd, der forbinder os.

Den åbenhed og velkomst, som altid har kendetegnet min egen familie, er den atmosfære vi bestræber os på at skabe hos Nordic Strong. Der er intet, der gør mig mere ydmyg eller gladere end at ”chitchatte” med medlemmerne på en lørdag formiddag. Det vidunderlige fællesskab, vi har, er et produkt af vores fantastiske receptionister, instruktører og medlemmer. Vores rolle har blot været at sørge for, at rammerne for dette fællesskab er på plads.”

Kundebasen udvikler sig hele tiden

Hvem er det typisk som er jeres kunder/brugere? 

“Vores kundebase har udviklet sig en del siden åbningen. Grundet være mit og mine søskendes netværk, bestod vores tidlige medlemmer hovedsageligt af kvinder i starten af 30’erne. Men efterhånden som flere har opdaget vores træningskoncept, spænder vores medlemsskare nu fra 25 til 70 år. Træningens skånsomme natur er især begyndt at tiltrække flere ældre medlemmer, hvilket vi synes er fantastisk!

Vi tilbyder tre distinkte holdtyper: Nordic Sculpt, som er baseret på Pilates; Nordic Strong, vores signatur og styrkebaserede træning; samt Nordic Cardio, som er det tætteste, vi kommer på VO2 Max-træning. Der er en tydelig forskel på demografien for hvert hold, hvilket er en bevidst strategi. Nordic Traineren appellerer til en bred og varieret brugergruppe, og det har vi forsøgt at afspejle i vores holdtilbud.

Vi er stadig i færd med at udvikle og forfine vores koncept og planlægger også løbende ændringer, der vil styrke vores appel til en bredere brugergruppe og i særdeleshed appellere mere til mænd også.”

Hvad bringer fremtiden?

Hvad bruger du selv mest tid på for tiden?

“Min primære fokus ligger i øjeblikket på videreudviklingen af vores træningsmaskine, Nordic Traineren, med særlig opmærksomhed på hjemmetræningsoplevelsen, herunder ikke mindst de digitale muligheder.

Vi planlægger at introducere nogle forbedringer, der vil gøre det endnu lettere for brugerne at komme i gang med træningen i hjemmet. Det er et spændende udviklingsprojekt, fordi vi konstant stræber efter at optimere og forfine oplevelsen for vores kunder, og disse forbedringer markerer et stort skridt fremad i den retning.”

I har nu demonstreret jeres ”proof of concept”. Hvad er planerne for det kommende år i forhold til ekspansion, for eksempel med åbning af nye studier?

“Det er stadig lidt tidligt at sige præcis, hvad fremtiden bringer, men vi er i gang med at udforske de muligheder, der ligger foran os. Jeg har løbende samtaler med forskellige eksperter fra fitnessverdenen, som er utroligt lærerige og giver værdifulde perspektiver, som vi tager til os i vores strategiske overvejelser.

Jeg bærer i hjertet en varm forhåbning om, at Nordic Strong-oplevelsen vil nå ud over Nordhavn, så mange flere får mulighed for at prøve vores træningskoncept.” 🙂


Mød søstrene bag Nordic Strong

Sidste år lavede vi et stort interview med både Nicoline og Josefine Roth fra Nordic Strong.

 Mød søstrene bag Nordic Strong: Konceptet skal udbredes”

Du kan læse det her.


Tilmeld gratis

Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København.

Dontt.dk er opkaldt efter ordsproget “dagens dontt.”

Det er et gammelt dansk udtryk, som betyder “at man havde en opgave som skulle løses / gøres”.
Dontt udtales “don-tt” på klingende rigsdansk.