Den københavnske juice-succes Frankly Juice er de seneste par år vokset til en stor millionforetning. Bag virksomheden står Christian Seiersen og Christian Bowall. 2 driftige personligheder med vidt forskellige baggrunde. Det fortalte de om i 2016 i en kronik her på dontt.dk ( Læs den her. “Frankly – at fortælle sandheden.” )

Juicefirmaet er siden vokset stødt, og nu bliver der skrevet endnu et kapitel til rejsen.

Tidligere topchef i Nianet Rasmus Forum Helmich og hans ægtefælde Ann Forum Helmich har nemlig købt 70% af virksomheden. Sidstnævnte kommer til at være en del af den daglige drift. Hun har tidligere arbejdet som salgsdirektør i Aller og arbejdet med partnerskaber på både Tv2 og Discovery.

70-80 procent stigning!

Ann Forum Helmich siger i en kort kommentar om salget:

“Det er en virksomhed, som har det rigtige potentiale og det rigtige fundament. Coronakrisen har skabt en særlig tid, som i den grad har forhastet den bevidste forbrugers krav til produkter, ærlighed og transparens. Der ikke mange brands, efter vores vurdering, som har været så kompromisløse i deres opvækst, som Frankly har. Både i forhold til produktion, råvarer og den ordentlighed, som hele tiden har været omdrejningspunktet i den måde, de har drevet forretning på.

Vi håber på i hvert fald en 70-80 pct. stigning i omsætning,« fortæller Ann Forup Helmich. Derudover skal virksomheden skaleres og måske endda også udvide det nuværende salg i udlandet, men det må tiden vis.”

Frankly Juice har i følge Finans omsat for knap 28 mio. i 2021.
I følge planen kommer både Christian Bowall og Christian Seiersen fortsat til at være en del af den daglige drift.

Christian Seiersen:

“Vi er en produktionsvirksomhed og har brugt de første mange år på at udvikle og investere i processer der har gjort det muligt for os at skalere. Vi er meget stolte af, hvor vi er i dag og vil gerne takke de parter, der var med på rejsen. Når vi nu tilføjer en visionær salg- og marketing-kapacitet, betyder det, at vi kan tage Frankly Juice til nye højder. Vi glæder os til den næste del af Frankly Juices rejse.”

Christian Seiersen og Christian Bowall


dontt.dk følger op på salget og planerne!


Hvorfor dontt.dk?

Dontt.dk er opkaldt efter ordsproget “dagens dontt.”

Det er et gammelt dansk udtryk, som betyder “at man havde en opgave som skulle løses / gøres”.
Dontt udtales “don-tt” på klingende rigsdansk.

Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København. Tilmeld her.