De er nogen af de mest innovative i den danske beauty-branche, og deres produkter er blandt de mest solgte herhjemme i flere kategorier. Der er tale om det unge danske brand, Hairlust, som kæresteparret Rasmus Serup og Sofie Tidemand startede i 2017. 5 år efter lyder status således for deres “2021 årsregnskab”:
De gik fra at omsætte 37 millioner kr. i 2020 til knap 70 millioner i 2021. Det betyder et overskud på imponerende 18 millioner kr.

Hvis man læser lidt længere ind i beretningen, så bliver det kun mere interessant. Det øgede salg skyldes, at man sælger endnu mere til udlandet. Rasmus Serup oplyser i et opslag, at 52% af omsætningen kom i 2020 fra deres salg i Danmark, men i 2021 var tallet reduceret til 38%, hvilket belyser deres øget fokus i udlandet, som Rasmus har talt om i et tidligere interview med dontt.dk.

Det er i øvrigt kommet via. et salg på i gennemsnit 16.000 daglige unikke besøgende på vores webshop.

".... Vi havde i gennemsnit 16.000 daglige unikke besøgende på vores webshop i 2021..."

Rasmus Serup fortsætter opslaget således:

“Det kan ofte være svært at mærke væksten, og føle når tingene går godt. Mere vil have mere og ambitionerne bliver hele tiden skruet op. Vores lager er ikke i samme bygning som vores kontor, så hvis der en dag er 500 ordrer og den næste dag 5000 ordrer, så mærker man ikke rigtig forskel. Det er bare et tal på et dashboard, som har ændret sig. Derimod kan man mærke væksten for alvor, når der kommer nye personer på teamet, og derfor glæder jeg mig utroligt meget til at se fem nye ansigter til maj! Så bliver vi 26 på holdet, og sikke et hold! Dermed har vi i år allerede vækstet teamet med 10 personer

Vi har for nyligt lanceret i en række nye lande og servicerer nu intet mindre end 14 lokale markeder fra vores kontor i København. I blandt de seneste er Kina, Polen og Frankrig. Faktisk har vi lige så mange nationaliteter på holdet, som antallet af lokale markeder. Det er virkelig fedt, at vi kan være så alsidigt et team, hvor vi er så mange nationaliteter her på vores kontor på Christianshavn, med udenlandske stjerner, der har ansvaret for driften i de lokale markeder.”


Læs vores kæmpe creatorinterview med Rasmus Serup

Samtalen med Rasmus Serup:
Rasmus Serup: Hairlust skal være massivt tilstede i 30 forskellige lande
LÆS HER.

Continued….

Det her bliver ikke det sidste du har læst til Hairlust på dontt.dk efter påske.

Du kan tilmelde dig vores nyhedsbrev her. 


Hvorfor dontt.dk ?

Dontt.dk er opkaldt efter ordsproget “dagens dontt”.

Det er et gammelt dansk udtryk, som betyder “at gøre dagens opgave”.