“We’re a category killer. We believe we have a justification to be on the stock exchange. We’re a consumer brand and listing would make us more visible.”
Så klart lyder det fra Joe & The Juices CEO, Thomas Nørøxe i et interview med Bloomberg. Og det er en mand, der ved, hvad han taler om. Thomas er tidligere investment banker for UBS Group A/S og blandt de mest respekterede af slagsen. Ham kommer vi tilbage til.
For der har været store spekulationer om den børsnotering af Joe & The Juice, som har ventet lidt på sig. Nu er de endelig klar til at sætte konkrete målsætninger på planen:
Først og fremmest skal børsnoteringen skubbe Joe & The Juice til næste niveau. Selskabet har været ramt af coronakrisen, og en stor digitaliseringsproces har kostet på den korte bane, men skal være med til at danne grundlag for de store ambitioner.
Målsætningen er, at kæden skal være i samme skala som Starbucks. Det skal ske ved først at åbne forretninger i Qatar og Dubai næste kvartal, og inden året er gået, kommer turen til Saudi-Arabien, Kuwait, Bahrain og Oman.
Og her kommer citatet så fra Thomas Nørøxe:
"Vi er en konkurrentdræber. Vi mener, at vi har en berettigelse til at være på børsen. Vi er et forbrugerrettet brand, og en børsnotering vil gøre os mere synlige.”
Pt. er Joe & The Juice i 15 forskellige lande og har omkring 300 caféer. Til sammenligning havde Starbucks 165 caféer i 1992, da de blev børsnoteret. I dag har de 30.000 enkelte Starbucks. Så der er alligevel et stykke, men hvor er de store ambitioner dog befriende.
Joe & The Juice blev stiftet i København i 2002 af Kaspar Basse. I dag er de blandt andet ejet af H&M-familien og Egyptens rigeste mand, mangemilliardæren Nassef Sawiris.
Læs mere om Thomas Nørøxe her i vores artikel, da han overtog fra Sebastian Vestergaard.
Thomas Nørøxe, CEO i Joe & the Juice
Vild med Bornholm?
Tilmeld gratis
Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København. Tilmeld her.
Dontt.dk er opkaldt efter ordsproget “dagens dontt.”
Det er et gammelt dansk udtryk, som betyder “at man havde en opgave som skulle løses / gøres”.
Dontt udtales “don-tt” på klingende rigsdansk.