At fysiske butikker ikke kan skabe ny vækst er en skrøne. I hvertfald hvis man kigger på tøjbrandet Shaping New Tomorrow, som er vækstet enormt i Tyskland, hvor butiksåbninger er en stor del af strategien, og noget som spiller sammen med onlinestrategi, som de er så kendte for. Nu er turen kommet til København, hvor man vil udvide med flere kvadratmeter.

Derfor har det nordjyske brand valgt at overtage Diesels tidligere lokaler på Købmagergade centralt i byen.

Kasper Ulrich, CEO og co-founder fortæller:

“Det er ingen hemmelighed, at butikken i København er vores bedst besøgte i Danmark, men arealmæssigt også den mindste. Vores mål er at skabe fremtidens bedste shoppingoplevelser, og derfor tager vi nu konsekvensen. Butikken i Købmagergade bliver med 320 m2 vores absolut største. Derved får vi plads til i endnu højere grad at møde vores gæster med vores særlige butikskoncept og unikke shopping- og serviceoplevelse.

Shaping New Tomorrow er af den klare overbevisning, at de fysiske butikker er med til at skabe mere loyalitet, men også generere et mersalg på deres webshop.

“For mange af vores gæster er butikken deres første møde med vores særlige kvalitets- og serviceoplevelse. Det er samtidig også et møde, der åbner døren til senere merkøb online. Den fysiske butik kan nemlig noget afgørende i samspil med online. Vores butikker er derfor også en stor medvirkende årsag til, at vi kan holde en Returning Customer Rate på hele 55 procent måned for måned.

Den nye butik på Købmagergade i København åbner til november 2022.

"Butikken i Købmagergade bliver med 320 m2 vores absolut største...."

De 3 founders af Shaping New Tomorrow.

Flere produkter

Det er ikke kun butikker, som der er flere på vej af. Siden 2018 har de udvidet deres samlede sortiment fra 52 produkter til flere end 300 unikke produkter i dag. Samtidig ligger der en ambition om at øge andelen af genanvendte materialer i kollektionerne.

”Vores ambition er, at produktkategorierne inden for genanvendte materialer inden for to-tre år udgør over halvdelen af vores salg. Skal vi indfri det mål, skal der også være plads til, at de bliver præsenteret flot og får en fremtrædende rolle i vores butikker. Det handler om at gøre vores produkter af genanvendte materialer til det nemme valg for forbrugeren, og her spiller vores butikker en afgørende rolle”, slutter Kasper Ulrich.

Psssst!
Når vi kommer tættere på sommeren, kan du møde de 3 founders på dontt.dk, hvor vi går tæt på deres sommer, ambitioner og væksten i Tyskland.


Vild med Bornholm?


Tilmeld gratis

Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København. Tilmeld her.

Dontt.dk er opkaldt efter ordsproget “dagens dontt.”

Det er et gammelt dansk udtryk, som betyder “at man havde en opgave som skulle løses / gøres”.
Dontt udtales “don-tt” på klingende rigsdansk.