🇪🇺 For our global audience, here’s the English version of this interview. Click here.
Det er de amerikanske tech-giganter, der sidder på størstedelen af markedet for høretelefoner. Et godt eksempel er, at Apple har solgt over 700 millioner AirPods siden lanceringen i 2016.
Men uden at nævne verdenssituationen, så er det unge danske lydbrand Wavell i den grad ved at få fat i deres markedsandele.
De tre unge iværksættere med rødder i Aarhus – Hjalmar Kærn (25), Casper Christiansen (26) og Emil Lucas Degn Mortensen (26) – har i hvert fald startet april måned med to store nyheder.
Wavell er kommet ud af 2024 med en historisk vækst og et millionoverskud. Samtidig præsenterer de deres helt nye høretelefoner. Men ambitionerne slutter ikke her. De har nemlig valgt at fordoble deres team og sigter nu mod markedsandele i resten af Norden.
"Vores mål er at kombinere den bedste teknologi med en pris, der giver flere adgang til premium-lyd"


Casper Christiansen, co-founder i Wavell, fortæller:
“Vi er utrolig taknemmelige for investeringen og den faglige sparring, som fulgte med. De hjalp os med at finde en retning og accelerere vores virksomhed. Der, hvor vi selv er rigtig stærke, er på vores skøre idéer og evnen til at tænke ud af boksen – og jeg tror, det er det, som gør vores virksomhed unik.”
Han bliver suppleret af Hjalmar Kærn:
“Vi ser ikke os selv som bare endnu en spiller på markedet – vi vil sætte en ny standard for, hvad forbrugerne kan forvente af lydprodukter. Vores mål er at kombinere den bedste teknologi med en pris, der giver flere adgang til premium-lyd.”
Nu lancerer Wavell så de nye høretelefoner Wavell 4 Pro, som er en videreudvikling af deres hidtil bedst sælgende model, Wavell 3 Pro.
"Nu sigter vi udenfor Danmark"
De nye høretelefoner er ifølge de unge iværksættere spækket med premium-funktioner som adaptiv støjreduktion, AI-drevet ENC-teknologi og op til en uges batteritid – til en pris, der udfordrer de etablerede mærker.
Den tredje co-founder, Emil Lucas Degn Mortensen, fortæller:
“Vi har skabt et brand i Danmark og et produktsortiment, som vi er stolte af. Nu er det tid til at tage næste skridt og bringe Wavell ud over Danmarks grænser. Vi sigter mod hele Norden og fordobler samtidig vores team i Aarhus.”
Den kommende tid bliver travl for Wavell. Ud over lanceringen af Wavell 4 Pro venter flere produktnyheder hen over sommeren – sideløbende med ekspansionen til Norge og Sverige. På baggrund af de nye lanceringer og en voksende kundebase forventer Wavell igen i år en markant vækst i omsætningen.
Get smarter, faster!
Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København.