Valgfeberen er i den grad kommet ud i hele landet. Valgkampen har allerede været lang, og der har været rig mulighed for at møde landets politikere i de danske medier. De vil optræder også på dontt.dk, men vi agter primært at bruge vores spalter på ting og personer, som ikke kører i nyhedsrullet på Tv2 news 4 gange i timen.

I dag kan du møde Anna Midtgaard Christensen, som er analysedirektør i Voxmeter. Voxmeter A/S er et dansk analyseinstitut, specialiseret i samfundsundersøgelser, markedsanalyse og Customer Experience.

Voxmeter tegner i den grad “øjebliksbilledet” i valgkampen, da Danmarks største nyhedsbureau Ritzau benytter sig af deres meningsmålinger, der viser, hvor stor en opbakning de respektive partier har.

Her kan du møde Anna Midtgaard Christensen til en lille samtale om det kommende folketingsvalg. 

Anna Midtgaard Christensen

Anna Midtgaard Christensen

Hvor vigtig er perioden op til folketingsvalget for jer i Voxmeter?

“Det er selvfølgelig en vigtig periode for os. Der er helt naturligt en større interesse for det, vi laver, i den brede befolkning. Men vi oplever også en øget interesse på vores kerneprodukter, som ikke nødvendigvis har noget med politik at gøre, men andre samfundsundersøgelser, markedsanalyser, kundeoplevelser osv.
Et valg er dagsordenssættende, og afføder enormt mange andre ting. Så det giver en masse ekstra opgaver her hos Voxmeter.”

Kan du fortælle mere om, hvordan I “dækker” valget? 

“Normalt kommer vi med en måling hver uge. Nu offentliggør vi en måling hver 3. dag. Men vi arbejder ikke kun med partierne. Vi laver også en ugentlig måling på, hvilke emner vælgerne synes er vigtige.
Dertil kommer vi hver uge med en måling på, hvor godt danskerne synes vores nuværende statsminister gør det.”

Hvorfor er I de bedste til det?

“Vi adskiller os fra andre ved, at vi udelukkende gennemfører vores arbejde/politiske meningsmålinger pr. telefon. Der er en stor vælgergruppe, som man ikke får fat på ved kun at gøre det via web. Det er et klart tilvalg for os. Vi har lavet meningsmålinger siden 2001 og dækket samtidige folketingsvalg siden for Ritzau. Så vi har bygget en vis erfaring og metode op. Det er vigtigt at huske på, at målingerne hele tiden er et øjebliksbillede. Vi bliver i sidste ende målt på vores prognose. Det er den sidste måling inden valget.”

Hvordan ser din hverdag ud i perioden op til valget? 

“Den er travl. Vi er enormt bevidste, om det ansvar vi har, og hvor stort det er.
Valget giver en del ekstra arbejde, men der kommer også en masse afledte målinger, som på den ene eller anden har en relation til valget, som jeg kom ind på tidligere.”

Kom tættere på valget med Voxmeter:

Disse ti emner er de vigtigste i valgkampen. Læs her.

Her er seneste måling fra Voxmeter


Tilmeld gratis

Continued….

Du kan tilmelde dig vores nyhedsbrev her.
En ugentlig opdatering om kultur, branding, iværksætteri & inspiration.