Siden fiskeriet kollapsede på Bornholm, så har den største tilbagevendende hovedpine været at gøre Bornholm til en vinterdestination. Turisme er den absolutte nøgle for bornholmernes økonomi, og ligeså mange der kommer om sommeren – ligeså få har der historisk været om vinteren. Men det ser for alvor ud til at vende. Flere butikker og hoteller holder helårsåbent, og igen i år bliver der afholdt et stort julemarked. I år bliver julemarkedet det største i historien. Det har blandt andet været årsagerne til det går den rigtige vej.
En af frontløberne har været Destination Bornholm, som står for at markedsføre Bornholm. Nu høster de ros for deres arbejde, endda en international ros.
Destination Bornholm vinder førstepladsen i den europæiske prisuddeling ECTN Awards for sit digitale arbejde med Bornholm som vinterdestination. Det er European Cultural Tourism Network, der tildeler Bornholm prisen i kategorien digitalisering for ’Winter Island Bornholm – Creating a smart travel destination’.
Destination Bornholms får prisen for arbejdet med alt lige fra projektudvikling, markedsføring, udvikling af app, samt digital turistinformation. Prisen er en international anerkendelse af Destination Bornholms indsats for at videreudvikle øen som vinter- og helårsdestination.
Her har du listen over de mest søgte partiledere:
Leder af marketing og digital udvikling Stefan Asp udtaler:
“Vi er stolte af, at vores flerårige indsats for at understøtte Destination Bornholms medlemmer, særligt i vinterperioden, har opnået international anerkendelse. Det er en stor cadeau til alle, der har bakket op om arbejdet”.
Direktør Pernille Kofod Lydolph uddyber:
”Vi får med prisen alle et skulderklap for vores fælles indsats, som jo i den grad også har vist sit værd. Med en vækst på knap 150% målt på overnatninger i perioden 2018-21 og i månederne november til december, som er vores fokusperiode, kan vi alle være glade og tilfredse. Foran os står en periode, hvor vi unægtelig bliver udfordret af de stigende energipriser, men prisen viser os, at den vej som vi i fællesskab har lagt, vækker opmærksomhed internationalt. Det varmer”.
Du kan læse mere om prisen her.
Du kan se vores guide til Bornholm her, som i øvrigt blev den mest besøgte i Danmark i løbet af sommeren. Du finder den her.
Tilmeld gratis
Continued….
Du kan tilmelde dig vores nyhedsbrev her.
En ugentlig opdatering om kultur, branding, iværksætteri & inspiration.