Københavnske MESSYWEEKEND har aldrig manglet ambitioner. I år lykkedes det det fremadstormende brillemærke at gøre forretningen profitabel, ikke kun takket være øget efterspørgsel, men også som resultat af en ny og målrettet retailstrategi.
Netop denne strategi har vist sig at bære frugt uden for Danmarks grænser, hvor MESSYWEEKEND allerede har opnået succes i flere europæiske lande.
Nu kigger brandet dog længere ud, og har netop åbnet sin første butik i Vietnam.
Butikken er placeret i det prestigefyldte Takashimaya stormagasin i Saigon Centre, Ho Chi Minh City – en af Vietnams førende shoppingdestinationer for mode- og luksusbevidste kunder.
Åbningen markerer starten på en ambitiøs ekspansion i Sydøstasien, hvor MESSYWEEKEND har planer om at etablere 10 butikker i regionen inden for de næste 12 måneder.
Ansvar og engagement
Co-founder og Co-CEO, Mads Koch Petersen, udtaler:
“Mens mange brands retter deres opmærksomhed mod USA, vælger vi at satse på Asien, da vi ser det som et uudnyttet marked med store vækstmuligheder.”
Han forklarer videre, at med fokus på hurtigt voksende markeder og en ekspanderende middelklasse, byder Sydøstasien på et unikt potentiale for brands som MESSYWEEKEND, der ønsker at tilbyde luksusprodukter til overkommelige priser.
“MESSYWEEKEND’s mission om at skabe briller, der kombinerer tidløst skandinavisk design og høj kvalitet, passer perfekt ind i det asiatiske marked, hvor efterspørgslen på luksusvarer fortsat vokser,” afslutter Mads Koch Petersen.
Udover åbningen i Vietnam er MESSYWEEKEND allerede blevet lanceret i Thailand og Singapore, og flere butikker er på vej i Filippinerne, Indonesien, Kina og Taiwan over de kommende måneder.
Mere MESSYWEEKEND?
Læs / genlæs:
MESSYWEEKEND lander betydelig investering efter positivt årsregnskab
LÆS HER
MESSYWEEKEND åbner nyt optikerkoncept: Branchen har brug for at blive udfordret
LÆS HER
MESSYWEEKEND: Vores største milestone kommer i år
LÆS HER
Get smarter, faster!
Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København.