Den første kollektion fra F.C. Københavns kvindeholds samarbejde med Planet Nusa blev en kæmpe succes. Flere styles blev udsolgt på få timer, og modtagelsen overgik forventningerne. Nu er de klar til at lancere drop 2 – denne gang med et fællesløb i Fælledparken på søndag som optakt.

I følge parterne handler det om fællesskab, kvindefodbold og om at skabe stærke relationer mellem mennesker. På søndag inviteres fans og løbeentusiaster til Nusa Runs x FCK, hvor deltagerne kan løbe fem kilometer sammen, møde spillere fra kvindeholdet og købe den nye kollektion i Fanshoppen. Forud for lanceringen af drop 2 har vi lavet en status på samarbejdet, som har fået enorm opmærksomhed.

Vi talte med Kristine Esmer, co-founder af Planet Nusa, Amanda Victoria Johnbeck Schou fra Planet Nusas kommunikationsafdeling samt Martin Nøhr, FCK’s mangeårige merchandise-chef, for at høre mere om samarbejdet, succesen med første drop og forventningerne til det næste.

FCK Planet Nusa drop 2

Et par af F.C. Københavns spillere i det nye Planet Nusa x FCK drop 2 tøj.


Efterspørgsel har overgået vores forventninger

Allerførst, hvordan opstod idéen til samarbejdet med FCK?

Kristine Esmer, co-founder af Planet Nusa.

“Vi så meget tidligt, hvordan fællesskab var en værdi, vi havde til fælles med FCK. Vi vil samtidig gerne være med til at løfte kvindefodbolden, som vi mener fortjener langt mere opmærksomhed og anerkendelse. For os handler det om at støtte der, hvor vi kan gøre en forskel og bidrage til at samle mennesker omkring sporten.”

Nu har “drop 1” været ude i et par uger. Hvad har responsen været?

Martin Nøhr, Merchandise & Retail Operations Manager i FCK.

“Det har været enormt overvældende. Det er nok, hvad der beskriver det bedst. Det har været vigtigt for os at kunne skabe nogle stærke produkter sammen med Planet Nusa, og at opleve en efterspørgsel af den kaliber har virkelig overgået vores forventninger. Allerede på release-dagen gik flere styles udsolgt. Det er fantastisk at opleve den opbakning.”

Det er i høj grad et drop, der emmer af livsstil

Planet Nusa er “community partner” i FCK. Hvad dækker det egentlig over?

Amanda Victoria Johnbeck Schou fra Planet Nusas kommunikationsafdeling uddyber:

“At være community partner for FCK betyder, at vi kan bringe vores fællesskab ind i en ny arena. Gennem de seneste fem år har vi i Planet Nusa arbejdet målrettet på at bygge et stærkt community, hvor over 300 mennesker ugentligt deltager i adskillige forskellige community-aktiviteter som fx RUNS, SWIMS & TALKS. Det fællesskab er en af vores største styrker, og vi ser det som en unik mulighed at aktivere det i arbejdet med FCK’s kvindehold.”

Om søndagens event fortæller hun:

“Vi har blandt andet inviteret vores community til et Nusa Runs x FCK på søndag i forbindelse med at drop 2 releaser i FCK Fanshoppen. Vi skal løbe en dejlig rute i Fælledparken og afslutter med Blue Lion shakes fra Nusa Café og mulighed for at købe drop 2. Det bliver et tydeligt symbol på vores samarbejde, når vores runs forenes på deres hjemmebane.”

Planet Nusa

Og nu står vi så foran “drop 2”-lanceringen. Hvad indeholder den?

“Det er i høj grad et drop, der emmer af livsstil og at bære ellipseløven, uanset hvor du er – om det er på tribunerne eller til hverdag. Droppet inkluderer nemlig både en lang række fleece- og uldstyles, så man kan holde varmen på tribunerne – fra inderst til yderst – men også vores ‘baby-styles’, der er Nusas klassiske bomuldsstyles med broderet ellipseløve på,” siger Amanda Victoria Johnbeck Schou.

Hun tilføjer, at kollektionen er skabt med fokus på sammenhold og holdånd:

“Vores samarbejde og partnerskab handler især om sammenhold og holdånd. Drop 2 er skabt til at kunne bruges overalt, uden at gå på kompromis med tilhørsforholdet til klubben – hvad enten det er derhjemme, på arbejdet eller på tribunerne.”

Hvilket item er favoritten?

“Det er svært at vælge, når droppet inkluderer en lang række af mine favoritstyles fra Planet Nusa, som jeg bruger dagligt. Jeg kan nok ikke komme udenom, at jeg især glæder mig til at se Pine1 Teddy Jacket på tribunerne og i gadebilledet.”


Fik du læst?

 Global hype, lange køer og ordrer fra hele verden: FCK skrev historie med ny trøje!

FCK’s nye 3. trøje har skabt global hype og rekordstor interesse. Trøjen er den første efter man lavede en global aftale med adidas, som er den første af sin slags i Skandinavien. Kom tæt på lanceringen.

Læs med her.


Get smarter, faster!

Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København.