You can read an English version of the article here

I sidste uge kunne vi fortælle, at  2023 havde været et godt år for det danske eyewear-brand MESSYWEEKEND. Regnskabet viser en høj tocifret vækst i omsætningen, en fremgang på over 3 millioner kroner på bundlinjen og virksomhedens første overskud. Det kan du læse [her]

Her fortalte Mads Koch Petersen,  Co-CEO i MESSYWEEKEND, blandt andet at “de kun lige var startet og man forventede et endnu bedre resultat og vækst i kommende år.

Nu kan vi så fortælle, at MESSYWEEKEND har modtaget en betydelig investering fra både eksisterende og nye investorer. Det inkluderer blandt andet Magasin du Nord, Blazar, Jan Milvertz og flere udenlandske investorer.

Denne investering markerer et vigtigt skridt i MESSYWEEKENDs vækststrategi og vil blive anvendt til at accelerere virksomhedens ambitiøse planer om ekspansion i Asien og åbning af egne optikerbutikker.

Mads Koch Petersen fortæller:

“Det betyder utroligt meget for os, at vores investorer tror på den vækstplan vi har fremlagt, og de tror på, at vores ambitioner holder stik. Det er vigtigt for os at have så dygtige folk i ryggen.
Men investeringen markerer også et vigtigt skridt i vores rejse mod at blive et af verdens største eyewear-brands. Vi er nu nået til et punkt, hvor vi driver en bæredygtig finansiel forretning og forventer et million-overskud i 2024, så investeringen her skal primært bruges til nye investeringer i ekspansion.”


MESSYWEEKEND

Mads Koch Petersen (tv.) &   Marc Østerskov (th.)
MESSYWEEKEND founders

Stort potentiale i fysiske butikker

En betydelig del af investeringen bliver allokeret til ekspansion i Asien, hvor MESSYWEEKEND ser et stort potentiale for vækst. Japan er i forvejen et af de største markeder for MESSYWEEKEND med over 100 forhandlere og lokal online tilstedeværelse, og MESSYWEEKEND har planer om at lancere yderligere 10 lande i Asien indenfor de næste 12 måneder. Det endebærer blandt andet deres optikerkoncept, men også flere shop-in-shops og butikker.

Marc Østerskov, co-CEO i MESSYWEEKEND uddyber:

“Vi ser et enormt potentiale i at åbne fysiske lokationer, hvor vores kunder kan komme endnu tættere på brandet og samtidig nyde godt af de billigste briller med styrke i markedet. Allerede i år forventer vi at have yderligere fire fysiske lokationer – både i Danmark og i udlandet.”


Bliv opdateret på 5 min - hver uge!

Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København.