2023 var et godt år for det danske eyewear-brand MESSYWEEKEND. Regnskabet viser en høj tocifret vækst i omsætningen, og for første gang nogensinde har virksomheden overskud. Med en fremgang i bruttofortjenesten på over 5 millioner kroner og et overskud på 35.000 DKK, markerer det en fremgang på over 3 millioner kroner på bundlinjen.

Vi har talt med Mads Koch Petersen som er Co-CEO i MESSYWEEKEND.


"Vi er kun lige startet"

Mads Koch Petersen

Mads Koch Petersen, MESSYWEEKEND


Mads Koch Petersen, Co-CEO i MESSYWEEKEND fortæller:

 “Det er den allervigtigste milestone for os. Vi har i mange år levet “på andres nåde,” og har skullet overbevise vores investorer – og os selv – om, at vi kunne tjene penge på forretningen. Nu har vi bevist, at vores strategi om at investere i at bygge brandet op internationalt, som kostede mange penge, har virket. Det betyder meget.”

I følge Mads Koch Petersen er overskuddet i 2023 kun begyndelsen. MESSYWEEKEND har ambitioner om at vækste yderligere og mere profitabelt over de kommende år, og forventer samtidig at man kan blive ved med at vækste omsætningen i samme fart som tidligere.

“Vi er nået til et punkt nu, hvor efterspørgslen fra brandet i mange markeder, er så stort, at vi har ‘knækket kurven’ så at sige. Det vil sige, at vi kan øge omsætningen med marginalt færre markedsføringskroner end vi skulle før. Vi er tilgængelig i 28 lande, og vi ser hurtig vækst i dem alle. Det akkumulerer. Derudover ser vi øget vækst i vores offline-segment, som er mere profitabelt en online-segmentet.”

Mads fortæller at de forventer et millionoverskud i 2024.

Vi fortsætter med at investere

Men overskuddet betyder ikke, at MESSYWEEKEND er færdige med at skulle investere penge i vækst. Tværtimod. Brandet har store ambitioner om at “fortsætte med det der virker” i de eksisterende markeder samt entrere minimum 10 nye markeder over de næste 12 måneder. Man forventer at investere større millionbeløb i åbningen af butikker, shop-in-shops og pop-ups rundt omkring i verden.

“Det er klart, når man har en udtalt ambition om at blive et af verdens største eyewear-brands, så betyder vores status som en profitabel forretning ikke, at vi stopper her og “malker det”. Vi føler stadig, at vi først lige er startet, og at vi har så meget potentiale foran os over de kommende år med nye butiksåbninger, nye koncepter, nye markeder og mange andre spændende tiltag.” Siger Mads Koch Petersen.


Mere MESSYWEEKEND? Læs vores store interview fra tidligere i år.

“Vi driver vores brand i 26 forskellige lande. Vi startede med ren e-commerce, men er også fysisk tilstede på de fleste af vores markeder nu.”

Det interview kan du læse [her]

MessyWeekend

 Marc Østerskov (tv.) & Mads Koch Petersen. (th.)
MESSYWEEKEND founders


Bliv opdateret på 5 min - hver uge!

Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København.