I dag lancerer det succesfulde danske brand Ganni sit tredje samarbejde med det gigantiske livsstilsbrand Barbour.
GANNI x Barbour 3.0 består af en 9-delt kollektion af nye Barbour-ytterjakker, der er præget af GANNI’s særpræg. Ifølge de to brands bygger de videre på energien fra de første to kollektioner i en sammensmeltning af deres to verdener: South Shields, UK, og København.
Ditte Reffstrup, Founder & kreativ direktør hos GANNI, fortæller:
“Vi er begejstrede for at fortsætte vores rejse med Barbour. Denne kollektion handler om at fejre venskab, vores fælles fællesskab og den smukke blanding af vores to verdener.
At arbejde med Barbour og få muligheden for at dykke dybere ned i deres arkiver for at genfortolke ikoniske stilarter med et GANNI-twist har været en fornøjelse, og vi kan ikke vente med at se, hvordan folk tager imod disse stykker.”
Ydermere fortæller de to brands, at partnerskabet viser endnu en smuk fusion af dansk og britisk design, der fejrer håndværk, arv og selvudtryk.
![Barbour](https://dontt.dk/wp-content/uploads/2024/10/Barbour-GANNI-dontt.dk_-uai-258x321.jpg)
Fokus på levetiden af hvert produkt
Det tredje samarbejde mellem GANNI og Barbour understreger den tætte forbindelse mellem de to brands, der er kendt for deres familieejede rødder og deres forpligtelse til fællesskab og ansvarlighed. I et fælles statement fortæller de to brands, at kollektionen byder på en række innovative silhuetter, herunder en bælte-trench og en duffel, der er lavet af certificeret økologisk voksbehandlet bomuld og genanvendte polyamid-materialer. Farvepaletten trækker inspiration fra naturen, mens Barbours karakteristiske tern fungerer som en visuel forbindelse til deres arv.
Med tilføjelsen af GANNI’s leopardprint og det iøjnefaldende neon-grønne logo præsenterer kollektionen en moderne tilgang til klassiske stilarter. Samtidig tilbyder Barbour sine kunder værktøjer til at vedligeholde deres voksjakker gennem programmet Wax For Life, som sigter mod at forlænge levetiden af produkterne.
Serien kan købes fra i dag (d. 30. oktober 2024) på begge brands kanaler og i udvalgte butikker.
![GANNI og Barbour](https://dontt.dk/wp-content/uploads/2024/10/GANNI-og-Barbour-uai-258x186.jpg)
![Ganni](https://dontt.dk/wp-content/uploads/2024/10/Ganni-uai-258x125.jpg)
![Barbour GANNI](https://dontt.dk/wp-content/uploads/2024/10/Barbour-GANNI-uai-258x206.jpg)
Fik du læst?
Zalando-direktør besøger Danmark: Vi vil gøre mode mere inkluderende for mennesker med handicap
Læs mere her.
Get smarter, faster!
Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København.