F.C. København tager endnu et skridt mod at styrke kvindefodbolden i København. I dag kan vi offentliggøre, at Unisport og F.C. København har indgået et samarbejde om at sælge kvindernes trøjer.

Samtidig forbereder Planet Nusa og F.C. København lanceringen af deres første fælles kollektion, som rammer FCKs egen fanshop på fredag. Begge nyheder kan læses i denne artikel.

Vi bringer også et interview med Mikkel Grove Lindsted, kommerciel direktør hos F.C. København, hvor han fortæller om, hvordan kvindeholdet har taget fart kommercielt.


Ny Unisport-aftale: "Side om side med de største klubber i Europa"

For første gang nogensinde præsenterer Unisport en 2. divisionsstrøje i sin flagship store, når FCK-kvindernes spilletrøjer kommer til salg på Strøget i København. Den store opbakning til FCK’s kvinder har været bemærkelsesværdig, og interessen for at eje en af de hvide/blå eller sorte/lilla løvindetrøjer er overvældende. Derfor sætter en af Europas største forhandlere af fodboldtrøjer og fodboldudstyr nu også kvindernes spilletrøjer til salg på Strøget.

Mikkel Sass, Head of Teamsales hos Unisport fortæller:

“F.C. København er i fuld gang med at booste kvindefodbolden i Danmark, og det vil vi meget gerne bidrage til på alle de måder, vi kan. Vi tror på, at vi kan understøtte udbredelsen af kvindefodbolden ved at sælge løvindernes trøjer på et hot spot som Strøget.”

Mikkel Grove Lindsted, kommerciel direktør i F.C. København:

”Det er en væsentlig del af vores strategi at skabe et solidt grundlag for vores kvindehold, og derfor har kvinderne blandt andet fået deres helt egne unikke spilletrøjer. Det bidrager til at sætte positivt fokus på kvindefodbolden i Danmark, og nu tager vi næste skridt sammen medUnisport – en stærk, ambitiøs parter der bidrager til udbredelsen af kvindernes trøjer.”

Unisport vil ligeledes være synlige omkring hjemmekampene på Vanløse Idrætspark.

Unisport

F.C. København og Planet Nusa lancerer første fælles kollektion

Det skabte stor opsigt, da Planet Nusa og F.C. København tidligere i år præsenterede et stort partnerskab, der fokuserer på det nye kvindehold og muligheden for at tilbyde bedre og mere relevant merchandise til de kvindelige fans.

Nu præsenterer F.C. København og Planet Nusa den første fælles livsstilskollektion, som kan købes i F.C. Københavns fanshop fra den 1. november.

Partnerne fortæller, at kollektionen forener de unikke Nusa-styles med FCK’s ikoniske hvide og blå farver og afspejler de to partneres fælles mission om at skabe opmærksomhed omkring dansk kvindefodbold.

Planet Nusa FCK

Foto: AGGA Studio

Mille Skat, co-founder af Planet Nusa, udtaler:

“Vi er stolte af at være en del af en bevægelse, der er med til at give kvindefodbolden den opmærksomhed, den fortjener.
Med kollektionen ønsker vi at gøre fodbolden endnu mere tilgængelig for piger og kvinder.”

Den anden co-founder, Kristine Esmer, uddyber om kollektionen:

“Vi har designet en kollektion, der kan bruges både på tribunerne og i hverdagen, og den repræsenterer et sammenhold, hvor der er plads til endnu flere. Med vores design ønsker vi at inspirere og motivere flere piger og kvinder til at engagere sig i fodbold. Sammen kan vi brede fodbolden ud til flere, og det er kollektionen et meget tydeligt eksempel på.”

Kollektionen er det første drop i et længerevarende samarbejde, og der er allerede mere på vej.

Planet Nusa

Foto: AGGA Studio


Stort interview

 FCK-direktør om kvindeholdets succes: Nu køber vores partnere mere end “bare” potentiale

Læs vores store interview med Mikkel Grove Lindsted, kommerciel direktør i FC København.

LÆS // HER //


Get smarter, faster!

Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København.