Den spanske storklub F.C Barcelona, som de sidste par år har været økonomisk voldsomt presset, får tiltrængt hjælp.

Sådan lyder det fra velinformerede kilder omkring RAC1,

De er nemlig blevet enige om en treårig aftale med svenske Spotify til en værdi af 280 millioner euro. Det svarer til godt to milliarder danske kroner.
Det betyder at Barcelonas herre- og damehold spille med Spotifys logo på trøjen de kommende sæsoner. Streamingplatformen får samtidig adgang til klubbens legendariske stadionnavn. Navnet er endnu ikke kendt. Men mon ikke Camp Nou fortsat er en del af navnet.

Historisk er FC Barcelona en af Spaniens mest succesfulde klubber med 26 mesterskaber og 31 pokaltitler på herresiden. Holdet har også vundet Champions League fem gange.
På kvindesiden er klubben Spaniens mest vindende i nyere tid med seks mesterskaber de seneste ti sæsoner.

dontt.dk følger sagen og følger op i næste uge.



Dontt.dk er opkaldt efter ordsproget “dagens dontt.”

Det er et gammelt dansk udtryk, som betyder “at man havde en opgave som skulle løses / gøres”.
Dontt udtales “don-tt” på klingende rigsdansk.

Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København. Tilmeld her.