MyMonii, der både står bag en lommepengeapp og et MyMonii Mastercard, rejser investering på 5 millioner kroner og tager de første spæde skridt mod en international vækstrejse.

I denne uge offentliggjorde MyMonii, at de har lukket en investeringsrunde på 5 millioner kroner. Kapitalindsprøjtningen kommer fra de fem business angels Jakob Bendsen, Morten Møller Holst, Sune Alstrup, Louise Ertman Baunsgaard og Susanne Brønnum samt gennem et business angel matching-lån fra Vækstfonden. De tre sidstnævnte business angels har spillet nøgleroller i virksomheder som The Eye Tribe, Letz Sushi og Nets.

Louise Ferslev, direktør og stifter af MyMonii fortæller i en pressemeddelse til dontt.dk;

”I forbindelse med runden har vi oplevet stor positiv interesse, og vi er meget glade for og stolte over, at netop disse fem har ønsket at blive en del af MyMonii. Vi har bevist, at der er en betalingsvillighed til at have et kort og en digital opsparing til børn og unge under 15 år, og vi er nu et sted, hvor vi er klar til at skalere. Vores nye investorer bibringer kompetencer og erfaring, som får positiv betydning for os på den rejse.”

Kapitalindsprøjtningen skal bruges på at udvikle og finpudse de elementer, der skal forstærke MyMoniis produkt yderligere og skabe vækst både herhjemme og i udlandet. Lige nu er især Tyskland interessant for fintech-virksomheden, og de indledende markedsanalyser forventes at begynde inden for kort tid.

 

Brugeroplevelsen er topprioritet

Sideløbende med investeringsrunden har MyMonii relanceret sin app, hvor fokus har været at skabe en brugeroplevelse i topklasse. Det er essentielt med en ung målgruppe, der forventer en hurtig og simpel digital oplevelse.

”En fintech-startup som os må aldrig hvile på laurbærrene og føle, at vi har ramt plet. Vi er på en konstant mission for at finde ud af, hvad brugerne vil have – før de selv ved det. Det er det, der har gjort os førende på området i Danmark og forhåbentligt også snart i udlandet,” siger Louise Ferslev.

Til at sikre den fortsatte udvikling af appen, har MyMonii netop ansat Nina Seidenfaden som ny Head of Product. Nina Seidenfaden kommer fra en lignende stilling i neo-banken Lunar.

Fakta!

MyMonii blev stiftet i december 2015 af Louise Ferslev og er en app til hele familien, der gør det sjovt og let for børn og unge at lære om værdien af penge. Børn og unge kan få et overblik over deres udgifter samt sætte økonomiske mål, mens forældre får et simpelt værktøj til at administrere lommepenge og opsparing.

Indtil for 1,5 år siden var MyMonii en B2B-virksomhed, der fokuserede på at sælge white label-løsninger af appen til de danske banker. Efter en udfordrende tid sadlede virksomheden om og startede forfra med at bygge et Mastercard-program.

I dag findes der både en gratis og premium version af appen, som er blevet downloadet mere end 230.000 gange. 


HAR DU LÆST?

Christophe Lephilibert: “Vi ved, at fremtiden er elektrisk” – Kom tæt på Barry. Læs her.

Bornholmske madentreprenører bag nyt rugbrød. Læs her.

Melissa Bech: Jeg er vildt inspireret af andre entreprenører. Læs her.

Ekspert: Virksomheder der bruger Facebooks kanaler har en udfordring. Læs her.