I slutningen af marts kunne vi fortælle, at det danske tøjbrand Les Deux var kommet på hylderne i Bloomingdale’s butikker i USA. Et af verdens mest ikoniske shoppingcentre i verden.

Nu er københavnerbrandet klar med deres samlede årsregnskab for 2022, og Les Deux vækster som aldrig før. Det fortæller stifterne Andreas von der Heide og Kristoffer Hapaanen, der forrige år fik en stor investering fra det svenske investeringsselskab Röko.

Regnskabet viser, at Les Deux har vækstet forretningen med hele 25 %. Det betyder en bruttofortjeneste på mere end 84 millioner kroner. Både bundlinje og egenkapital vokser endnu en gang. Derudover er både antal butikker og medarbejdere vokset.

Andreas von der Heide fortæller:

”2022 har været vores bedste år hidtil. Det er resultatet af stor dedikation fra hele Les Deux-teamet, vores gode samarbejdspartnere og vores loyale kunder, og vi kan alle være meget stolte over de gode resultater.”

"Det er resultatet af stor dedikation fra hele Les Deux-teamet"


Andreas von der Heide

Kristoffer Haapanen

Kristoffer Haapanen


Med en høj tocifret vækst i omsætning løftes bruttofortjenesten som sagt med knap 25 procent til et resultat på over 84 millioner kroner. Samtidig beviser Les Deux endnu en gang sin stærke drift med et resultat før skat på knap 43,2 millioner kroner, mens egenkapitalen igen styrkes og lander på 64,6 millioner kroner.

Kristoffer Haapanen supplerer:

”Vi har en solid og sund forretning, der giver os god mulighed for fortsat at investere i at bygge videre på vores vækst og udfolde det store potentiale for Les Deux. Den gode position, vi har skabt, er drevet af godt, gammeldags købmandskab, og vi kan tydeligt se på resultaterne over de seneste år, at vores strategi lønner sig.”

"Vi kan tydeligt mærke, at vores stærke DNA og de værdier, vi står for, bliver anerkendt internationalt."

Les Deux har allerede planer om flere betydningsfulde åbninger internationalt, og for at ruste sig til væksten, voksede antallet af medarbejdere med tæt på 50 procent i løbet af 2022. Samtidig har selskabet investeret i nye lagerfaciliteter på 5000 kvadratmeter. En nødvendig investering for at kunne imødekomme målsætningerne for fremtiden, lyder det.

”Vi fortsætter med at investere i vores kunder, vores vigtige samarbejder med dygtige forhandlere og hele Les Deux-teamet. Vi kan tydeligt mærke, at vores stærke DNA og de værdier, vi står for, bliver anerkendt internationalt og med et stærkt salg viser vi igen, at der er stor interesse for Les Deux – både herhjemme og i udlandet,” slutter Andreas von der Heide.

Les Deux overskud

Tilmeld gratis

Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København. Tilmeld her.

Dontt.dk er opkaldt efter ordsproget “dagens dontt.”

Det er et gammelt dansk udtryk, som betyder “at man havde en opgave som skulle løses / gøres”.
Dontt udtales “don-tt” på klingende rigsdansk.