Velgørenhed og “det at kunne hjælpe, hvor man kan” har altid været en stor del af tøjvirksomheden Les Deux.

Nu vil det danske brand både arbejde mere struktureret med velgørenhed og understøtte velgørende projekter endnu mere.

Helt konkret vil Les Deux i 2023 skyde 1 mio. kr. i et nyt datterselskab, som hedder Les Deux Legacy. Det skal fremover varetage alle velgørenhedsprojekter, som Les Deux fremover søsætter.


Andreas von der Heide, co-founder fortæller:

”Vi har oprettet det nye selskab for at realisere det arbejde, som vi har lavet lidt sporadisk med at støtte flere velgørende formål. Vi vil gerne over tid være en større og større del af de fællesskaber, som har støttet Les Deux på rejsen, og give noget tilbage til nogle af dem, alt fra produktionsled til steder, der sælger vores varer.”

Les Deux har tidligere doneret penge til initiativet 5 skoler, der bl.a. har oprettet skoler for syriske flygtninge. Næste velgørenhedsprojekt venter ifølge Andreas von der Heide i New York til efteråret, som han dog endnu ikke kan løfte sløret for.

Andreas fortæller, at Les Deuxs velgørenhedsprojekter er målrettet børn og unge mennesker med henblik på at give dem flere muligheder i livet.

Andreas von der Heide

FIK DU SET? FIK DU SET? FIK DU SET?

Læs her om Les Deuxs seneste regnskab.

 Les Deux fortsætter rekordfarten: “Vores bedste år hidtil”

LÆS HER


Tilmeld gratis

Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København. Tilmeld her.

Dontt.dk er opkaldt efter ordsproget “dagens dontt.”

Det er et gammelt dansk udtryk, som betyder “at man havde en opgave som skulle løses / gøres”.
Dontt udtales “don-tt” på klingende rigsdansk.