🇪🇺 For our global audience, here’s the English version of this interview. Click here.
I dag kan vi afsløre, at det danske brand Les Deux fortsætter sin imponerende vækst.
Deres årsregnskab for 2024 viser en tocifret vækst i omsætningen, trods et udfordrende år for modebranchen generelt. Det er nu 13. år i træk, at Les Deux leverer både vækst og overskud.
Ser vi på tallene, lander Les Deux’ overskud på imponerende 61,6 millioner kroner. Samtidig steg bruttofortjenesten til 103,6 millioner kroner, mens egenkapitalen voksede til 105,4 millioner kroner. Væksten sker både nationalt og internationalt.
Les Deux’ CEO og co-founder Kristoffer Haapanen fortæller:
“Vi er utroligt stolte af disse resultater, men endnu stoltere af det team, der har gjort dem mulige. Det er en fælles bedrift. Tal som disse skabes gennem hårdt arbejde og passion fra alle – fra praktikanter til ledelsen – sammen med den urokkelige støtte fra vores partnere og kunder.
“Succesen i 2024 bringer os tættere på vores mål, men vi tror på, at det at forblive konkurrencedygtige kræver, at vi forbliver sultne. Vi vil fortsat bygge på de mennesker og processer, der har bragt os hertil, samtidig med at vi søger den ekstra kant, der kan tage os til næste niveau.”
"Vi tror på, at det at forblive konkurrencedygtige kræver, at vi forbliver sultne"

Udvalgte højdepunkter for Les Deux i 2024
- Stor investering i et nyt ERP-system, der skal fremtidssikre virksomhedens drift, samt avancerede analysetools til at forbedre beslutningsprocesser.
- Tocifret procentvis stigning i medarbejderstaben, hvilket styrker kernefunktionerne på tværs af forretningen.
- Åbning af to nye internationale kontorer for at udvide virksomhedens rækkevidde i Europa – i Düsseldorf (200 m²) og Paris (150 m²) – samt en udvidelse af showroomfaciliteterne på hovedkontoret i København.
- Overgang til direkte kontrol i nøglemarkeder som Frankrig og Storbritannien, hvor man har skiftet fra agenter til in-house drift for at styrke kunderelationerne.
- Succesfuldt samarbejde med Yale University.
- Etablering af et distributionssetup i USA, hvor markedet nu er blevet Les Deux’ sjette største.
Les Deux er nu tilgængeligt i mere end 1.000 retail-destinationer på fire kontinenter, med nøglepartnere som Bloomingdale’s, Magasin du Nord, Nordstrom, KaDeWe, De Bijenkorf, Galeries Lafayette, La Rinascente og Harvey Nichols.

Les Deuxs hovedkontor i København

Co-founders af Les Deux: Andreas von der Heide & Kristoffer Haapanen
Get smarter, faster!
Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København.