Diane von Furstenberg: "Generøsitet er den bedste investering"

🇪🇺 For our global audience, here’s the English version of this interview. Click here.


Der var en særlig energi i luften, da Zalando og det ikoniske designerbrand Diane von Furstenberg samlede repræsentanter fra hele Europa i hjertet af Berlin i sidste uge.

I en yderst elegant venue i Berlin smeltede historie og fremtid sammen, da det nye samarbejde mellem parterne blev præsenteret. Kort fortalt har Zalando og DVF indgået en aftale, der sikrer Zalando eneretten til at forhandle Diane von Furstenberg på tværs af deres 25 europæiske markeder.

Dermed tager Zalando endnu et strategisk skridt, der cementerer deres ambition om at blive den førende platform for designerbrands i Europa, mens DVF får mulighed for at bringe sine ikoniske designs ud til en ny og yngre målgruppe.

Legenden Diane von Furstenberg (78 år) var selv til stede i Berlin og var vært for en talk om sine forventninger til samarbejdet, men også om hele sin historie og sit mantra, “Woman in charge”. Det kan du læse mere om længere nede i denne artikel.

Samtalen kredsede om DVF’s arv, den nye æra for brandet og ikke mindst hendes livslange mission om at styrke kvinder.

Diane von Furstenburg

Foto: Diane von Furstenberg


Lena-Sophie Röper

Foto: Lena-Sophie Röper fra Zalando

Zalando om samarbejdet

Lena-Sophie Roeper, Vice President Designer fra Zalando fortæller om samarbejdet:

‘Efter at have arbejdet med DVF i flere år, er jeg begejstret for, at Diane nu fuldt ud har betroet os distributionen som deres eksklusive retailpartner i Europa. Dette partnerskab er en milepæl i vores arbejde med at opbygge et inspirerende og eksklusivt sortiment samt en innovativ shoppingoplevelse for den næste generation af designerkunder.'”


Aftenens ubetingede højdepunkt var samtalen med Diane von Furstenberg, der på scenen var i selskab med Lena-Sophie Röper, Vice President Designer hos Zalando, modereret af forfatter og instruktør Alexandra Bondi de Antoni.

Samtalen kredsede om DVF’s arv, den nye æra for brandet og ikke mindst hendes livslange mission om at styrke kvinder.

Diane indledte med at reflektere over et citat fra sin bog Own it – The Secret of Life: “Hver af os er kvinden på den anden side af rummet”. Hun forklarede: “Vi ser en kvinde, der virker selvsikker og stærk, men i virkeligheden kigger hun på dig og tænker det samme. Vi er alle den kvinde.”

Hun delte også personlige fortællinger om de kvinder, der har formet hende, især hendes mor: “Min mor var en stor inspiration. Hun var stærk og lærte mig, at jeg aldrig måtte være bange.” Og om Diana Vreeland, den legendariske chefredaktør for Vogue: “Da jeg kom til New York, var hun utrolig vigtig for mig. Hun troede på mig.”

Diane von Furstenberg & Jon Nedza

Foto til venstre: Magasincover fra 1976
Foto til højre: Diane von Furstenberg & Jon Nedza fra arrangementet i Berlin


Da samtalen bevægede sig mod det nye partnerskab med Zalando, var Diane klar i sin vision: “Jeg tog fuld kontrol over min virksomhed tidligere i år, og det var vigtigt at finde en digital partner, der kunne støtte mit produkt og min fortælling. Zalando er kun 16 år gammelt, men de gør alt rigtigt. Der er så meget, vi kan gøre sammen.”

Lena-Sophie Röper fulgte op med sin personlige forbindelse til brandet: “Da jeg flyttede til New York for at arbejde i modebranchen, var et af mine første køb en DVF lavendel silkekjole. Jeg har den stadig.” Hun understregede, hvordan samarbejdet bygger på fælles værdier: “Diane deler så meget med Zalando – vi ønsker begge at give folk selvtillid gennem deres stil.”

Samtalen blev rundet af med Dianes fire råd til at være en woman in charge: at vide, hvem man vil være, have selvtillid, eje sin historie og huske, at venlighed er en valuta. Hun efterlod publikum med en stærk påmindelse: “Vi lever i en kaotisk verden, men mere end nogensinde er det vigtigt at være tro mod os selv, være ærlige og være venlige. Lyset vil altid vinde over mørket.”

Diane von Furstenberg Vogue
DVF Zalando

Get smarter, faster!

Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København.