Samarbejder, partnerskaber eller collabs har i mange år været et populært tiltag i designverdenen. Alligevel er tendensen, at det bliver mere og mere populært. Samarbejderne bliver større og endnu mere integreret.
Et af de brands, som både bliver fremhævet og arbejder med partnerskaber på et strategisk niveau, er danske August Sandgren, der producerer og sælger luksusæsker/high-end opbevaring. Brandet bruger samarbejderne med en række store internationale brands for at videreføre arven og udfordre en ofte konservativ designbranche.
Det fortæller Pia Kirkeskov Andersen, re-founder af August Sandgren, der til daglig bor i London.
“Vi indgår samarbejder, fordi de bringer os videre og udfordrer os. August selv var stor tilhænger af samarbejder med fagfolk i egen branche såvel som på tværs af faggrænser. I de rigtige samarbejder opstår magien, som næsten altid bringer noget nyt med sig – ideer, designs, relationer og endda forretning”.
August Sandgren har tidligere arbejdet med designere som Hugo Boss, Royal Copenhagen og Fredericia Furniture.
Pia Kirkeskov Andersen
Modet til at vælge de rigtige partnerskaber
Pia Kirkeskov Andersens beslutning om at indgå strategiske partnerskaber med anerkendte designnavne handler også om bæredygtighed og organisk vækst, fortæller hun:
“Det er selvfølgelig vigtigt at forny sig, når man har et kommercielt produkt, det er i hvert tilfælde vigtigt at forblive relevant. Dermed mener jeg dog ikke, at det eneste svar er hyppige produktlanceringer. Det tror jeg, man skal passe på med. Verden har produkter nok. I stedet mener jeg, at man skal kæmpe for at få det rigtige produkt på markedet – det tager tid. August Sandgren er blevet mere end en forretning. Jeg synes, vi er blevet et symbol på, hvordan noget traditionelt og moderne kan balanceres sammen for at skabe noget helt unikt og nyt. Jeg synes, vi har en historie, der bare fortsætter med at inspirere og begejstre – forhåbentlig i 100 år mere”, afslutter Pia Kirkeskov Andersen.
August Sandgren skaber tidløse opbevaringsløsninger, hvor funktionalitet møder elegance. Vores æsker og holdere lavet i samarbejde med eksklusive europæiske partnere, kombinerer stil med bæredygtighed. Grundlagt i 1920 af bogbinderen August Sandgren, går vores design ud over trends, inspireret af ikoner som Kaare Klint og Arne Jacobsen. Bæredygtighed er kernen i vores livsstil, med hvert produkt som et udtryk for vores dedikation til holdbart design og luksus.
Læst vores store interview?
Hvorfor skulle man dog droppe et højprofileret og godt betalt job i London hos McKinsey? Det svar kan danske Pia Kirkeskov Andersen give. Hun valgte den sikre løncheck fra og gik på eventyr. Eventyret blev en genstart af brandet August Sandgren, opkaldt efter den ikoniske bogbinder af samme navn. Pia Kirkeskov Andersen vil sætte sig på kategorien “eksklusiv opbevaring” med de håndlavede luksusæsker som flagskibet.
Pia Kirkeskov Andersen: Jeg fik engang et godt råd .. “hurry slowly”
Tilmeld gratis
Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København. Tilmeld her.
Dontt.dk er opkaldt efter ordsproget “dagens dontt.”
Det er et gammelt dansk udtryk, som betyder “at man havde en opgave som skulle løses / gøres”.
Dontt udtales “don-tt” på klingende rigsdansk.