“Hvis du skal have noget gjort, så spørg en travl mand/kvinde”. Sådan lyder et gammelt ordsprog, og noget tyder på, at giganten Red Bull har taget ved lære.
De har nemlig hyret Amanda Bodenhoff, som bliver ny dansk ambassadør for den østrigske energidrikvirksomhed. Til daglig er Amanda marketingchef for den populære bagerkæde Bodenhoffs Bageri og fodboldvært for flere ugentlige formater hos TipsBladet. I weekenden topper hun den som speaker på Lyngby Stadion.
I forbindelse med “Red Bull transferen”, tog vi en snak med Amanda for en lille status.
Amanda, I sidste uge kunne dine følgere se dig rejse en tur til Leipzig. Hvad er det nu for noget?
“Det er simpelthen fordi jeg har fået den store fornøjelse af at blive ny ambasadør for Redbull four 2 score, som jeg er stolt af. Det er det fedeste brand jo! Kort fortalt skal jeg hjælpe dem med at sætte endnu mere fokus på fodbold og deres event “Red Bull four 2 score” som kommer til Danmark for første gang til sommer. Red Bull er jo de vildeste til at skabe events og arbejder jo med alt fra Formel 1 til flere former for ekstremsport.
Det har vi allerede set ved fysiske events i Danmark som Red Bull Cliff Diving, Red Bull Soapbox Race og Red Bull Showrun. Og i år skal “Four 2 score” have hele armen. Her spiller man 4 mod 4 uden målmand over 10 minutter. Selve banen bliver en flydende fodboldbane i Københavns Havn, er det ikke cool?. Det bliver et sindssygt event, som jeg håber rigtig mange danskere vil deltage i og ellers komme ud at opleve sammen med os!
Men tilbage til dit spørgsmål. Som en del af markedsføringen af “Four 2 score” så er vi gået i gang med at lave en masse fedt content og det startede så med optagelser i Leipzig i sidste uge.”
Og første opgave var et interview med landsholdsspilleren Yossuf Poulsen?
“Ja, det er rigtigt. Vi fik selvfølgelig en snak omkring de gode gamle dage i Lyngby. haha :). (Red. Amanda kommer selv fra Lyngby.) Men vi kom da også rundt om hans 10 år i Leipzig, hvor han jo er en kæmpe klublegende. Men endnu vigtigere, så fik vi testet hans bedste streetfodbold tricks. Det var han virkelig god til. Så der er noget at glæde sig til.”
Selve banen bliver en flydende fodboldbane i Københavns Havn. Det bliver et sindssygt event.
Hvorfor er Red Bull et godt match med/for dig?
“For det første er Red Bull et brand, der oser af god og høj energi. De har en vision om at alt er muligt.
På vores første møde startede de med at spørge; “Hvad synes du kunne være sjovt at lave?” Allerede der vidste jeg, at dem ville jeg elske at arbejde sammen med!
Man laver jo ikke “bare” en typisk ambassadøraftale med Red Bull. Men man skaber noget sammen omkring en fælles passion. I det her tilfælde er det fodbold. Det elsker jeg og gør dermed, at samarbejdet bliver helt enormt ægte, fordi vi har skabt det sammen.”
Og hvad har du ellers travlt med?
“Jeg laver rigtig meget fodbold pt. Superligaen er endelig gået i gang, og vi har fået 2 faste formater på TipsBladet op at køre. Det er to tv-formater som lever på nettet, så hop endelig ind os se med! Og så er der fuld knald på udviklingen i Bodenhoff. Vi har lige lanceret vores nye loyalitets app som spiller sammen med vores webshop, som virkelig har fået en god start. Vi kan mærke at det er noget vores kunder har manglet, det må vi lave et helt interview om en dag. Vi åbner vores 11 butik på Toftegaards plads fredag d. 15/3, så der er fart på. Dagene ville bestemt ikke kunne hænge sammen, hvis jeg ikke havde det bedste team omkring mig.”
Dermed er næste samtaleemne med Amanda næsten givet.
Du kan læse tidligere interviews med Amanda Bodenhoff her:
Amanda Bodenhoff: Jeg er drevet af at ville give noget tilbage til samfundet – Læs her.
Amanda Bodenhoff: Mit mod og tro på mig selv kommer helt sikkert fra min far – Læs her.
Bliv opdateret på 5 min - hver uge!
Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København.