Den danske tech-virksomhed Contribe, der gør det nemt for forbrugerne at støtte gode formål, når de handler online, tager nu næste skridt mod international vækst. I denne uge kunne virksomheden offentliggøre en udvidelse af deres pre-seed runde på 3,5 millioner kroner – en investering, der skal understøtte både øget efterspørgsel på de eksisterende markeder og ekspansion til nye som Benelux og UK.

Samtidig oplever Contribe, at lysten til at gøre en forskel aldrig har været større blandt forbrugerne.

Vi har talt med co-founder og CEO Christoffer W. Bouet om væksten, de nye markeder og ambitionen om at skabe en helt ny kategori inden for e-commerce.


Det er et helt andet tempo, men også dér, vi virkelig kan bevise, hvad vi kan."

Contribe

De 3 founders af Contribe: Tobias Ørskov Madsen (t.v), Lasse Viggo & Christoffer Winther Bouet (t.v.)


Christoffer, Du fortalte mig tidligere, at I nu retter fokus mod en øget internationalisering.
Hvilke markeder kigger I mod?

“Vi er allerede til stede på 15 markeder uden for Danmark, men lige nu har vi særligt fokus på Benelux og UK. Det er markeder, der minder meget om Danmark, men med et langt større e-commerce potentiale. Kigger vi lidt længere frem, så er USA helt klart et naturligt næste skridt. Det er stadig verdens største og mest innovative marked.”

Hvordan adskiller det danske marked sig fra de markeder, I nu får et øget fokus på?

“Danmark er på mange måder unikt. Der er en stærk fællesskabsfølelse og en kultur, hvor det er nemt at få dialog med brands, især som dansk startup. UK er det stik modsatte, meget mere konkurrencepræget og langt mere aggressivt. Det betyder, at vi skal være ekstremt skarpe på vores value proposition og stå knivskarpt i alt fra positionering til produkt. Det er et helt andet tempo, men også dér, vi virkelig kan bevise, hvad vi kan.”

Vi står et ret unikt sted for et ungt tech-selskab

Sidst vi talte sammen, nævnte I, at velgørenhed er en stigende trend i Danmark. Er den udvikling fortsat?

“Ja, og faktisk mere end nogensinde. Det kan virke kontraintuitivt med inflation, krig og økonomisk usikkerhed, men alligevel var sidste år et rekordår. Danskerne donerede over 7,6 milliarder kroner, og samlet er donationer steget med 38 % siden 2020. Det viser, at lysten til at gøre en forskel bare vokser, og det mærker vi tydeligt hos os.”

Og I har jo fået en masse kunder siden sidst. Bruger I mest tid på vækst eller produktudvikling?

“Vi står et ret unikt sted for et ungt tech-selskab: vores produkt virker, og kunderne er glade. Det betyder, at vi nu kan bruge hovedparten af vores energi på vækst – og den del skruer vi massivt op for. Produktet udvikler sig selvfølgelig hele tiden, men vores fokus er klart på skalering.”

Contribe

Hvilke typer kunder er det primært, I har fået tilgang af?

“Vi nærmer os 400 kunder, og der er naturligvis mange mindre webshops iblandt. Men det sidste år har vi også onboardet flere større og veletablerede brands som MessyWeekend, A.Kjærbede, Birdie og Copenhagen Cartel. Det bekræfter os i, at vi rammer noget, som både store og små e-commerce brands kan se sig selv i.”

Hvad er den overordnede ambition for Contribe det næste års tid?

“Vores mål er at bevise, at det, vi har bygget i Danmark, også kan skaleres ud i Europa. Lykkes vi med det, står vi til at bygge en helt ny kategori inden for loyalitet og e-commerce. Vores vision er klar: i fremtiden skal alle køb bidrage til et godt formål. Og vi er godt på vej.”


Forretning, ordentlighed og store visioner inspirerer os

Læs vores tidligere interview med Tobias og Christoffer fra Contribe. Her kommer vi tættere på deres visioner, planer og store ambitioner. Samtidig fik vi et indblik i den ordentlighed, der er så central for virksomheden. Læs med her.


WEEKLY BRIEF

Hold dig opdateret på de mest spændende historier, tips og interviews.
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få det hele direkte i inboxen.

Allerede 55.500+ på listen. Vi sender ud 1 gang om ugen!

Privacy Preference Center