🇪🇺 For our global audience, here’s the English version of this interview. Click here.

Sirène kombinerer teknologi og livsstil for at skabe tryghed i hverdagen og styrke folks selvtillid og frihed til at bevæge sig frit.

Helt konkret er det en personlig sikkerhedsenhed, der kan tilkalde hjælp i utrygge situationer. Men det handler om så meget mere: Retten til at føle sig fri og tryg, uanset hvor man er.

Med en stærk mission har Sirène og kvinden bag, Caroline Louise Lilleør, allerede haft konkret betydning, blandt andet ved at redde liv Virksomheden, som i dag er en del af tech-selskabet OOONO, har hurtigt fået fodfæste på internationale markeder med samarbejder som Adidas.

Vi mødtes med Caroline Louise Lilleør til en kop kaffe på Sonny i København for at høre om hende og visionen for Sirène.


Jeg har et brændende ønske om at mindske følelsen af utryghed og styrke følelsen af tryghed hos den enkelte

Caroline Louise Lilleør

Caroline Louise Lilleør


Caroline, Helt kort! Hvilket problem er det egentlig, som du vil løse med Sirène?

“Jeg har et brændende ønske om at mindske følelsen af utryghed og styrke følelsen af tryghed hos den enkelte – i en sådan grad, at folk ikke længere overvejer, hvorvidt de kan gå alene i offentligheden, hvilket på mange måder er en grundlæggende menneskeret. Sirène ér og skal være et selvtillidsstyrkende produkt.”

Er I en tech virksomhed?

“Vi er en livsstils-tech-virksomhed. Vi bruger teknologi til at udvikle produkter, der passer naturligt ind i hverdagen og gør en reel forskel. Vores mål er at skabe løsninger, der giver mennesker en tryggere hverdag og styrker deres frihed til at bevæge sig frit.
Sirène er udviklet med afsæt i oplevelser, hvor friheden blev frarøvet. Derfor ser vi os selv først og fremmest som en livsstilsvirksomhed – for det vi arbejder for, handler om at beskytte noget helt fundamentalt: retten til at føle sig fri og tryg.

Sirène

"At modtage opkald fra både de overlevende og deres pårørende er en oplevelse, der går lige i hjertet"

Har du en særlig oplevelse fra brugere/kunder, der har bekræftet, at det er vigtigt det I laver.

“Jeg har flere oplevelser, der har sat sig dybt i mig, på en positiv og livsbekræftende måde. En af de stærkeste er, at Sirène, så vidt vi ved, har været med til at redde to menneskeliv. Begge personer fik hjertestop, men nåede at aktivere Sirène inden de faldt om.
At modtage opkald fra både de overlevende og deres pårørende er en oplevelse, der går lige i hjertet. Det gør mig umådelig stolt af det, vi har skabt.”

Hvem er jeres produkt noget for? Hvem bruger det? 

“Vores produkt er til alle, der har brug for lidt ekstra tryghed i hverdagen, uanset om det er på løbeturen, hundeluftningen eller turen fra A til B. Sirène er skabt til at give den tryghed.

I dag bruges det dagligt af både en 17-årig ung kvinde og en 60-årig mand. Forskellige hverdage, samme behov. Det er både fascinerende og en øjenåbner – for helt ærligt, vi troede i starten, at vores målgruppe primært ville være kvinder mellem 16 og 30 år. Det viste sig at være en anelse anderledes, og så må man, markedsføringsmæssigt, rette sig ind.”

Sirène

Om få år er Sirène et endnu større livsstilsprodukt

I 2021 blev I en del af ooono! Hvad har det betydet for Sirène?

“Det betød uden tvivl, at vi kom på markedet så hurtigt, som vi gjorde. At vi har kunnet være agile og tilpasse både produkt og markedsføring efter brugernes behov. OOONO er efterhånden en stor maskine, hvor næsten alt laves in-house. Fra content til software og det er en kæmpe styrke for en ung virksomhed som Sirène.”

Jeres største marked er Tyskland? Var det planlagt og hvilke markeder har I fokus på?

“Både og. Vi ville egentlig gerne have haft succes på det danske marked først, men vi så et stort behov i Tyskland og gik målrettet efter at få den teori bekræftet. I de to måneder op til lanceringen brugte vi al energi på at indsamle mailadresser fra folk, der ville forudbestille Sirène. Det gik ret godt – så godt, at vi måtte melde udsolgt blot 36 timer efter den officielle pre-order-lancering. Vild oplevelse.

I dag er vores service tilgængelig i hele Europa, men mit blik er især rettet mod UK, hvor jeg forventer, vi lancerer næste gang. Mere kan jeg ikke sige på nuværende tidspunkt.”

Hvordan ser du Sirène udvikle sig de næste par år?

“Om få år er Sirène et endnu større livsstilsprodukt, tilgængeligt i store dele af verden, både på gaden og i hjemmene. Vi har indgået B2B-aftaler, der spiller en væsentlig rolle for både Sirènes udvikling og væksten af vores virksomhed.”

Female Invest repræsenterer både et vigtigt formål og en ubeskrivelig power

Hvem inspirerer dig?

“Negin Mirsalehi er en stor inspiration for mig. Hun har ikke bare skabt et stærkt personligt brand, men også bygget en solid virksomhed op med Gisou. Jeg er særligt fascineret af deres markedsføring og kampagner. Stilen er gennemført og giver mig den perfekte vibe af 80’erne og 90’erne. Ren nostalgi for et 90’er-barn som mig.

Derudover bliver jeg inspireret af Anna, Camilla og Emma, som står bag Female Invest. De repræsenterer både et vigtigt formål og en ubeskrivelig power.”

Hvilket råd ville du give til andre, der drømmer om at starte noget men holder sig tilbage?

“Det er altid en god idé at starte noget op, mens man er studerende. SU’en er din løn, du har, alt efter studieretning, professorer og lektorer at sparre med, og du kan endda skrive opgaver med udgangspunkt i din virksomhed. Det gjorde jeg selv, og det fungerede virkelig godt!

Derudover lærer man ufatteligt meget af at bygge noget helt fra bunden. Mit råd er at skemalægge dit netværk: skriv det op, marker hvem der kan hjælpe på hvilke områder, og brug det aktivt.
Og hvis der er behov for kapital, vil jeg altid anbefale at pitche til investorer i et forholdsvist tidligt stadie – men gør dig selv den tjeneste at finde en aktiv investor, ikke en passiv. En aktiv investor kan bidrage med værdifuld erfaring, der kan hjælpe dig med at undgå kritiske fejl.”


WEEKLY BRIEF

Hold dig opdateret på de mest spændende historier, tips og interviews.
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få det hele direkte i inboxen.

Allerede 55.500+ på listen. Vi sender ud 1 gang om ugen!

Privacy Preference Center