Det unge danske tøjmærke Shaping New Tomorrow sælger nu årligt tøj for over 200 millioner kr. Virksomheden er kun 6 år gammel, men er forlængst slået igennem ud over Danmarks grænser. Deres store markeder er Danmark, Sverige, Tyskland, Østrig og Holland. I Tyskland åbner de endda deres egen fysiske butik snart.

Coronaåret 2020 var endnu et godt år for Aalborg drengene. Det viser det regnskab, som bliver offentliggjort i dag.

Omsætningen blev mere end fordoblet og har som tidligere skrevet rundet 200 millioner kroner. Det betyder et overskud på 30 millioner kroner, i et år hvor de har investeret voldsomt i butikker, nye bæredygtige kollektioner, flere medarbejdere og forberedelse af butiksåbninger i Tyskland i 2021.

»Vi fortsætter med at indfri vores vækstmål, og det er klart, at vi er tilfredse med udviklingen. Det har krævet blod og sved at holde den ønskede fremdrift i et historisk uforudsigeligt år, hvor vi faktisk overgår de forventninger, vi før har meldt ud. Corona har naturligvis også ramt os, og vi må bare ydmygt takke vores ekstremt loyale kunder, som har hjulpet os med at holde skruen i vandet, og vores dedikerede medarbejdere, som konstant har fundet nye muligheder i et ekstremt år,« lyder det fra en af de tre stiftere, Kasper Ulrich.

Shaping New Tomorrow er født som en onlineforretning, men udbygger gradvist med flagskibsbutikker i større byer. I 2020 åbnede endnu en fysisk butik på Store Torv i Aarhus, ligesom man flyttede til en ny, større butik midt i Aalborg og ombyggede butikken i København.

Kasper Ulrich fortæller videre:
Vores tro på fysisk retail er usvækket. Sammensmeltningen af vores offline- og onlinekanaler er en helt essentiel del af vores strategi og ambitioner om at levere en totaloplevelse for vores kunder.

Også kerneforretningen online voksede kraftigt, både herhjemme og udenlands. Set på tværs af det danske, tyske, østrigske, svenske og hollandske marked voksede onlinesalget mere end 100 procent. I Tyskland alene blev omsætningen femdoblet. Ved udgangen af september 2020, hvor regnskabsåret slutter, kom cirka 60 procent af onlineomsætningen fra Danmark, mens knap 40 procent kom fra de internationale markeder.

For regnskabsåret 2020/21 forventer Shaping New Tomorrow fortsat høj vækst i omsætningen og et solidt, positivt resultat, selvom investeringer i 2020/21 ventes at påvirke resultatet.

»Vi vokser rigtig hurtigt og investerer kraftigt. I det regnskabsår, vi allerede er godt inde i, sigter vi mod at runde 300 millioner kroner i omsætning. Igen med forventet stærk fremgang i vores internationale salg. Selvom vi igen i år investerer tocifrede millionbeløb i blandt andet nye markeder og i at udbygge og styrke organisationen, så forventer jeg et flot resultat,« siger Kasper Ulrich.

Shaping New Tomorrow beskæftiger i dag mere end 80 medarbejdere i Danmark. Tøjet produceres i Portugal.

HAR DU LÆST?

Læs vores store interview med Co-founder, Christoffer Bak, som vi tog en snak med i forbindelse med Shapings åbning  i København.

LÆS MED HER.