I fredags genåbnede Shaping New Tomorrow deres butik i midten af København. Pilestrædet 52 danner den københavnske ramme om et iværksættereventyr, der startede i Aalborg for snart 5 år siden. I sidste regnskabsår solgte man tøj for over 100 millioner kroner, og på trods af massive investeringer fik virksomheden et overskud på 30 millioner kroner.

I forbindelse med genåbningen i København, mødtes vi med Co-founder, Christoffer Bak til en snak om butikken, missionen og om at gøre sig umage.

 

Christoffer, Er I glade for at være i København?

Helt vildt! Københavnerne gav os allerede en god modtagelse, da vi åbnede butikken for et år siden. Vi har “shinet” butikken op som led i vores nye offline koncept. Det er et koncept, som vi kan skalere, og vi kommer til at gøre det samme i Aalborg om lidt og senere i udlandet.

Hvad vil du fremhæve?

Prøverummene er hjertet i butikken. Dem har vi gjort ekstra lækre. Vi har en masse storytelling og video i butikken, som vil gøre det til en ekstra stærk oplevelse. MEN, det vigtigste i vores butik vil aldrig blive interiør osv. Det er de mennesker, der står i den, og her vil du opleve den samme stærke kundeservice.


Helt fra start, har Shaping New Tomorrows strategi altid været, at salg fra fysiske butikker aldrig må overstige onlinesalg, hvilket gør virksomheden mindre tung. Men hvor er drengene henne på deres rejse ift. til ambitionerne?

 

OM SHAPING NEW TOMORROW:

Historien om Shaping New Tomorrow startede i 2015 i Aalborg af de 3 barndomsvenner Kasper Ulrich, Christian Aachmann og Christoffer Bak.
I skrivende stund omsætter virksomheden for over 100 millioner kroner og har 50 ansatte.
Shaping New Tomorrow slog afgørende igennem efter deres deltagelse i Løvens Hule i 2018. De sælger deres varer online og via deres butikker i Aalborg, Aarhus og København.

Hvor er SNT henne som virksomhed i dag?

Først og fremmest har vi altid haft den samme mission. Jeg synes, at det er vigtigt at starte der. Vi startede for 5 år siden, hvor vi havde et lokale i Aalborg, som havde stået tomt i 7 år. Vi havde ingen penge, ingen der støttede os endnu, og sikkert flere dage, hvor der kun var en kunde forbi.

Der var ambitionen, at vi skulle være et internationalt brand og ramme en milliard i omsætning. Der er vi selvfølgelig ikke endnu, men vi har taget nogle gode skridt. Men ambitionen er præcis den samme.

Men det fortæller, hvor vi er som virksomhed i går, i dag og i morgen. Vi er under udvikling. Vi skal have nye ting implementeret, produktet skal forbedres, og vi skal optimere kundeoplevelsen hele tiden.

I forhold til mange andre tøjbrands, så kan man ikke købe jeres tøj via “Wholesale” (Altså via andre tøjbutikker, Magasin osv.) Det er meget atypisk?

Det er helt bevidst, at vi ikke er ude i andre butikker end vores egne og selvfølgelig via vores egen webshop. Vi fokuserer på at lave det bedste tøj i de bedste metervarer. Det er ret dyrt. Så hvis vi skulle sælge det via andres butikker, ville vores produkter blive langt dyrere.

Strategien gør også, at vi ejer hele vores kunderejse/kundeoplevelse hver gang. Vi går meget op i at give vores kunder den bedste oplevelse, det bedste personale, den bedste service.

Kan man godt slå igennem i udlandet uden “Wholesale” ?

Det kan sagtens lade sig gøre. Vi har allerede en høj omsætning i Tyskland, selvom vi ikke tjener de store penge der endnu. Men vi sælger for mange millioner allerede. Vi skal bare have folk til at prøve vores produkt, så skal de nok komme igen. Derfor vil vi gerne betale lidt ekstra for en kunde på et nyt marked første gang.

Vi er stadig i strategifasen i udlandet, og jeg vil glæde mig til at fortælle dontt.dks læsere mere om det senere på året.

"Hele vores mantra er ombygget om, at gøre sig umage"

Christoffer Bak

"Jeg får min inspiration fra mennesker...."

Hvordan ser din hverdag ud?

En typisk hverdag for mig er på kontoret fra 8-19. Hvis jeg rigtigt er i hopla, så tager jeg en løbetur inden jeg møder ind på arbejde. Efter arbejde tager jeg hjem til min søde kæreste, spiser lidt mad og hygger mig, har nogle gode kammerater osv.

Der er rigtig mange kontortimer i mit job, og så rejser jeg meget ned på vores fabrik i Portugal. Jeg er ligeledes en del i København, og boede faktisk herovre i 3 mdr., da vi skulle åbne butikken. Det kostede mig så at få en hund i hjemmet. Min kæreste Simone var hurtig, og sagde; “Christoffer, det er fint du tager til København i 3 måneder, men så vil jeg have en hund”. 🙂

Hvor får du din inspiration fra?

Jeg får det fra mennesker, ting jeg selv oplever, ting der sker omkring mig.

Det er ikke, fordi jeg lytter til en speciel podcast, eller læser et eller andet.

Hvordan gør I jer umage som virksomhed?

Hele vores mantra er jo opbygget om at gøre sig umage.

Der findes jo ikke noget, der hedder “de perfekte bukser”. Der er jo ikke noget, der er perfekt i verden.

Hvis du kigger på vores første udgave af “perfect pants”, og den vi har i dag, så er det jo et helt andet produkt. Det er så optimeret.

Så det er selvfølgelig meget omkring produktet. Men jeg mærker det i hele virksomheden. Vi møder aldrig bare ind, og siger “lad os fortsætte, som vi plejer”. Vi har hele tiden projekter, der skal gøre os bedre. Vi vil hele tiden “shape a new tomorrow”… 😉


KØBENHAVN!

Du finder butikken i København i Pilestrædet nr. 52 i midten af København.

ÅBNINGSTIDER
Man – Fre: 10:00 – 18:00
Lør: 10:00 – 17:00
Søn: 11:00-16:00

Info om de andre butikker findes her.