Det community-drevne brand, Planet Nusa, vokser hurtigt i disse år. Endnu engang markerer det ultrapopulære sport- og livsstilsbrand sig ved at være tæt på at fordoble omsætningen i 2023.
Det afslører Mille Skat og Kristine Esmer i en stor selskabsmeddelse. De 2 kvinder stiftede Planet Nusa tilbage i 2018 og særligt de seneste år har de oplevet en stor vækst; i 2022 tredoblede de omsætningen med 38 mio. kr., og i 2023 er omsætningen næsten en fordobling med 73 mio. kr.
Mille Skat fortæller:
“2023 var et rigtigt godt med investeringer både organisation og forretning; vi har åbnet to butikker (Læs: en i Aarhus og København K), vi har sat nye koncepter i verden, og så har vi investeret i Planet Nusa som arbejdsplads. Vi har knoklet for at få skabt en god arbejdsplads med kompetente medarbejdere, så vi kan sikre en veldrevet virksomhed, hvor alle knapper fungerer, og vi kan fortsætte vores vækst.”
Vi er gået fra 19 til 54 fuldtidsansatte
Mille Skat og Kristine Esmer
Styrken er at eje kunderejsen selv
Planet Nusa sælger Direct to Consumer, hvilket betyder, at Planet Nusa sælger direkte fra produktion til forbrugerne. Præcis dette gør, at brandet løbende og ret hurtigt kan tilpasse sig forbrugernes adfærd og markedet. Det er naturligvis en stor fordel på mange parametra.
Kristine Esmer fortæller:
“Det er klart, at 2023 også var et mere udfordrende år med hensyn til købsadfærd, som vi løbende skulle tilpasse os. Heldigvis står vi i dag over for en virksomhed, som er tilpasningsdygtig, fordi vi ejer alt lige fra lagerdrift til alle salgspunkter, og det har været en væsentlig faktor, der sikrer, at vi hurtigt kan dreje på de rigtige knapper. Vi er forbrugernes brand ved at være community-drevet, så det er væsentligt, at vi hele tiden lytter og tilpasser os til dem, for uden dem er der intet Planet Nusa.”
Planet Nusa flotte resultat skal også ses i lyset af af betydelige investeringer for fremtiden. Man har både styrket organisationen og forretningen med to nye butikker, samt lancering af det nye in-store cafékoncept, Nusa Café. Derfor steg antallet af medarbejdere markant fra 19 til nu at være 54 fuldtidsansatte. Disse langsigtede investeringer i organisationen kan ses på bundlinjen, hvor virksomheden efter skat har et overskud på knap 3 mio. kr. mod 4 mio. kr. i sidste regnskabsår.
Fik du læst? Tæt på Hird Consulting
Anna Fast Nilsson: Selvfølgelig har start- og scale-ups også brug for hjælp til rekruttering
Læs interviewet her.
Bliv opdateret på 5 min - hver uge!
Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København.