You can read an English version of the article here
Danske Joe & The Juice har oplevet stor succes globalt med åbning af flere nye butikker og forventer at nå 400 butikker inden udgangen af 2024. Med et mål på 1000 butikker, understøttet af den nye ejer, den amerikanske kapitalfond Atlantic General, er kæden nu klar til at fokusere mere på hjemmemarkedet i Danmark. Det afslørede Thomas Nørøxe i går til FødevareWatch.
Helt konkret kan vi fortælle, at en af de mest spændende nyheder er åbningen af en ny “pink store” i indre København. Denne butik er designet til at være et branding-hub og skal tiltrække både kunder og influencere. Indretningen vil være særlig opmærksom på den unikke JOE-ånd, og der vil også blive bygget et fitnesscenter for medarbejdere og venner af huset, hvilket skal skabe liv og aktivitet.
Det kommer vi til at følge løbende.
Stadig stort potentiale i Danmark
Joe & The Juice planlægger også at udvide deres tilstedeværelse i provinsen med drive-thru muligheder, med den første allerede åbnet i Vestjællandcentret.
På det danske marked alene omsætter Joe & The Juice for en halv milliard kroner, og har for første gang i nyere tid forbedret driftsresultatet og opnået en positiv bundlinje. Thomas Nørøxe udtaler:
”Vi har haft meget fokus på ekspansion, men nu har jeg flyttet hele ledelsen til København fra London. Nu putter vi nyt fokus på Danmark, hvor vi blandt andet åbner nye barer. Vi havde et omdømme, der gik på, at det var unge, flotte og tatoverede drenge i butikkerne med høj musik. Vi har siden sænket volumen for musikken i cafeerne, men musikken og den visuelle stil er stadigvæk en vigtig del af vores koncept. Vi har også set det som en stor fordel i at have en workforce, som er 50/50 på køn, som vi har opnået globalt.”
Thomas Nørøxe fortsætter: ”Selvom vi er 22 år gamle i Danmark, kan vi stadig levere vækst, så jeg ser stort potentiale i Danmark. Jo mere etablerede vi er, jo flere døre åbner sig. Som nyt brand går du ikke efter Carlsberg Byen, Islands Brygge og Hillerød, men det kan vi gøre nu og vi findes flere af disse steder.”
Stort potentiale fra 6-11
Nørøxe taler også om drive-thru-mulighederne:
”Vi har aldrig været super-store i provinsen, og gågaderne har heller ikke lige så mange mennesker længere, ser vi. Dem kan vi i stedet fange i drive thru. Vi er bevidste om, at vi er små i det segment, og vi vil møde skarp konkurrence. Vores kant er, at vi giver noget nyt i det, vi kalder for better for you-kategorien, hvor vi har sundere produkter, end dem, vi vil ligge op ad.”
Thomas Nørøxe ser også en stor mulighed i at øge salget om morgenen:
“Vi ser mere potentiale i tiden fra klokken 6 til 11 om formiddagen, som er et helt andet sted i dag. Nu er det en del af manges hverdag, at du køber en kaffe og tager med på arbejde.”
Bliv opdateret på 5 min - hver uge!
Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København.