I starten af året skiftede Alex Rasmussen fra FCKs administration til storklubben AC Milan. Det efterlader en række opgaver, som bliver løst internt. F.C København har nemlig udpeget en ny kommerciel direktør. Valget faldt på Jacob Lausen, der kommer fra en stilling som direktør for brand og marketing.
Katja Moesgaard, COO i FCK og Parken Sport & Entertainment fortæller:
”Jeg er meget, meget glad for, at Jacob har valgt at sige ja til den nye stilling og de udfordringer, der følger med. Der er ingen tvivl om, at med den aktuelle Coronakrise, så er det en vanskelig opgave, men vi mener, at han er den helt rigtige til at få os bedst muligt gennem den udfordring. Jacob er enormt stærk på data og digitalisering, hvor klubben er inde i en rivende udvikling med ham som et vigtigt omdrejningspunkt. Her har han blandt andet været medvirkende til at øge vores tilskuersnit markant, ligesom væres merchandisesalg har fået et stort løft”

Katja fortsætter:
”Vi har valgt en organisatorisk løsning, hvor Jacob overtager ansvaret for vores kommercielle partnerskaber og hospitality sales. De største partnerskaber bliver i tæt samarbejde med mig og vi vil gerne løfte os yderligere på det område. Vi kan, trods de udfordringer, der er for alle lige nu, se en meget positiv rejse for os med vores Strategi 19+ som udgangspunktet. Vi har allerede en række stærke strategiske partnerskaber med Carlsberg, Unibet, adidas og Netcompany, og vi bliver hele tiden skarpere og skarpere på det område. Her skal Jacob være med til at løfte os yderligere.”

"Vi kan, trods de udfordringer, der er for alle lige nu, se en meget positiv rejse for os med vores Strategi19+"
Katja Moesgaard, COO i FCK og Parken Sport & Entertainment
Jacob Lauesen siger selv om forfremmelsen:
”Jeg ser det som en stor tillidserklæring og jeg er både meget stolt og meget ydmyg omkring opgaven. FCK er absolut i toppen, når det handler om sportsbrands i Skandinavien og både omgivelserne og vi selv har enormt høje forventninger til os,” siger Jacob Lauesen og fortsætter:
”Vi har det seneste halvandet år været i gang med en større omstilling med fokus på digitalisering og vi ser allerede de første resultater af det omkring tilskuertal, men vi er også kommet rigtigt godt efter det på partnerområdet allerede. Vi har haft masser af gode cases med vores største partnere og vi bliver hele tiden dygtigere. Vi har rykket vores marketing, kommunikation og salgsafdeling meget tættere sammen, og så har vi investeret meget i analysedelen. Det giver os et klart løft og vi skal i fællesskab tage flere skridt frem på det område. Det er en spændende opgave, som vi er i fuld gang med,” siger Jacob Lauesen, der refererer til COO, Katja Moeagaard.
Jacob Lauesen har tidligere i karrieren arbejdet for blandt andre DBU, ligesom han har arbejdet med software i USA med nogle af de største venues og live-entertainments brands der.