Samtale med Nadia Jun, Co-founder af DUFFBEAUTY
I takt med at 2024 skrider frem, er det oplagt at lave en form for status. I år har DUFFBEAUTY taget vigtige skridt mod at udvide deres beautyunivers.
På få år har søstrene Nadia og Neda skabt et af Danmarks mest fremadstormende beautybrands, og for nylig lancerede de et nyt produkt.
I den forbindelse mødtes vi med Nadia Jun midt i hendes “semi-barsel” for at få en status på brandets udvikling.
Det var en strategisk vigtig lancering for os
Nadia, i august interviewede vi dig som “ugens creator,” hvor du nævnte, at I drømmer om at blive det foretrukne skønhedsbrand, når man vil gøre noget særligt for sig selv. I har mange internationale ambitioner og endnu større drømme. Siden da har I haft en produktlancering. Hvordan går det i DUFFBEAUTY?
“Jamen, det går rigtig godt. Som du selv nævner, har vi lige lanceret vores nye produkt, ‘Lip Retreat’ (red. en hybrid mellem lipgloss og balm). Det er et produkt, vi har udviklet i samarbejde med vores kunder og community – vi har lyttet enormt meget til, hvad de har efterspurgt.
Det er en vigtig lancering for os i forhold til vores strategi om at blive endnu mere etableret som beautybrand. Vi startede jo kun med kunstige øjenvipper, men det her produkt rammer en bredere målgruppe og er noget, de fleste kvinder bruger. Vi har arbejdet på det i to år, så det har også taget sin tid.”
Kommer der flere nye produkter i 2025?
“Det kunne man sagtens forestille sig. Vi har lange udviklingsprocesser, men vi er tæt på noget. Men vi lancerer det først, når produktet er perfekt og præcis, som vi ønsker det. Så vi arbejder ikke efter en bestemt dato, men lancerer, når det er klar.”
Hvordan har jeres 2024 været, når du ser tilbage?
“Vi har haft nogle ambitiøse budgetter for i år, som vi følger, og det er helt fantastisk. Nu mangler vi selvfølgelig lige de to vigtigste måneder, inden vi kan sætte to streger under 2024. Men lad os se, om det ikke også kommer til at gå godt. Da vi lagde budgettet sidste år, troede jeg, det var lige ambitiøst nok, så det er mega fedt.”
Hvad fylder mest for dig lige nu?
“Forretningsudvikling og optimering. Lige nu er jeg faktisk på ‘semi-barsel,’ så alle mine faste opgaver er lagt over til andre. Det har givet mig mulighed for at se forretningen lidt mere ovenfra og gå alle vores processer igennem, og det tror jeg har været sundt.”
TikTok er vigtig for os
Sidst vi talte sammen, nævnte du også jeres community, og nu nævner du dem igen i forbindelse med produktlanceringen. Hvor stor en del af strategien udgør jeres community?
“Det er en kæmpe del af vores strategi. Vi arbejder hele tiden på at forbedre vores relation til vores community. Som du siger, så handler historierne på dontt.dk om mennesker, der inspirerer mennesker – og det er også den mekanisme, vi arbejder med. Vi gør meget for at sikre, at vores kunder og community forstår vores mission. Det er enormt vigtigt for os at lytte til dem og skabe rammer for, at de kan være en del af brandet, både online og offline. Det er et enormt privilegie at skabe et fællesskab, som er så meget mere end et beautybrand.
For nylig blev jeg bekræftet i dette, da vi afholdt lagersalg på kontoret, og i forbindelse med lanceringen af ‘Lip Retreat’ har vi holdt fem ‘yoga-søndage’ i træk. Det har været mega hyggeligt og noget, vi skal gøre endnu mere af. Selvkærlighed og små øjeblikke med ro kan gøre underværker.
Samtidig er vores onlinekanaler vokset betydeligt, så der er en tydelig sammenhæng.”
Hvilken onlinekanal er vokset mest?
“Helt klart TikTok. Det er vores stærkeste kanal, både for vores community og som salgskanal. TikTok har udviklet sig til også at være et sted, hvor ældre generationer er aktive, så det er ikke bare dansevideoer. Mange bruger TikTok som en slags ‘Google,’ fx hvis de søger en opskrift eller lignende. TikTok er derfor et kæmpe fokus for os.”
Vi glæder os til at følge DUFFBEAUTY videre færd. Følg med her på dontt.dk
Mere?
Nadia fra DUFFBEAUTY: Jeg har altid været fascineret af at skabe noget
Læs eller genlæs vores tidligere samtale med Nadia Jun fra august i år.
Læs med /her/
Get smarter, faster!
Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København.