I tirsdags løftede det aalborgensiske bureau LAZZAWEB sløret for deres nye visuelle identitet. Men det markerer meget mere end blot en kosmetisk ændring. Med en ny strategi sigter de nu langt ud over Google-disciplinerne. Vi har talt med Mathias Teis, CEO og partner i LAZZAWEB, om den spændende transformation, hvor flere marketingservices og et bredere digitalt produktmix skal sikre virksomhedens fremtidige vækst.
Mathias fortæller om processen bag beslutningen, reaktionerne fra kunderne, og det interne arbejde, der ligger til grund for denne udvidelse.
Mathias, I april 2024 sagde du til mig: “Vi er sultne som aldrig før.” I dag løfter I så sløret for en ny visuel identitet, men det dækker jo over meget mere end blot det visuelle?
“For os er det i sandhed en stor dag. I lang tid har vi været Danmarks Google Marketing Powerhouse. Nu handler det gennem vores nye strategi om at blive Danmarks førende Marketing Powerhouse, med flere marketingservices. Så det er det skridt, vi markerer med vores nye identitet. Tidligere repræsenterede vi primært Google’s marketingdiscipliner, men sådan er det ikke længere. Den nye visuelle identitet afspejler denne udvikling – en ‘version 2.0’ af LAZZAWEB, hvor vi kan afdække flere af vores kunders behov igennem et større digitalt produktmix”

Det har da virkelig kriblet i fingrene
Hvornår tog I beslutningen om “2.0”?
“Beslutningen blev taget under en større sparring session, hvor vi virkelig vendte vores forretning på vrangen. Vi spurgte os selv: Hvad er det, kunderne efterspørger? Samtidig var der mange af vores nuværende kunder, der ønskede, at vi kunne levere flere ydelser inden for performance marketing. Vores struktur og tilgang til Google Ads og SEO har været succesfuld, og kunderne ønskede den samme kvalitet og strukturerede tilgang anvendt på andre marketingkanaler. Den efterspørgsel satte selvfølgelig en masse tanker i gang.”
Men jeg fornemmer, når jeg taler med dit bagland, at I allerede er godt i gang?
“Du har helt ret. Vi har arbejdet undercover med denne udvidelse i næsten et år nu. Vi skulle sikre, at de nye ydelser, vi lancerer, har samme høje kvalitet som vores velkendte leverance inden for Google-marketing. Vi har allerede over 70 kunder, der bruger vores nye Paid Social–service, og vi har vundet flere branchepriser – samt skabt en officiel case direkte med Pinterest. Så det har kriblet for at kunne melde den nye strategi ud.
Men det har været vigtigt for os at gøre os umage. Vi skal simpelthen kunne levere på samme høje niveau med de nye produkter, som vi har gjort de sidste mange år med Google. Ingen er stærkere end det svageste led. Det handler jo også om at sætte det rigtige hold. Vores Google-specialister skal ikke lave social-annoncering. Derfor har vi det sidste år målrettet rekrutteret specialister både fra bureauverdenen og igennem tre strategiske opkøb de seneste 12 måneder.
Vores seneste opkøb (Adtivity ApS) var lige hvad vi søgte efter, et bureau med stor erfaring og evner til at skalere million budgetter på tværs af landegrænser via Paid Social. Lukas som var den tidligere ejer af Adtivity har siddet fire år ved Meta og er klar til at løfte vores Paid Social produkt. Vi har i øjeblikket syv personer, der sidder i vores Paid Social-afdeling – de har ikke kunnet fortælle om deres arbejde før nu, da det hele har været lidt undercover. Men det betyder, at vi fra ‘dag 1’ kan tilbyde et højt kvalitetsprodukt, som folk kan forvente fra LAZZAWEB.”
Vi vil tage et større ansvar for kunden

Hvordan har reaktionen været indtil videre?
“Reaktionerne har været meget positive. Vi kan nu tilbyde en mere helhedsorienteret løsning for vores kunder. Derudover kan vi levere bedre tracking og performance-analyser, så vi kan stå til ansvar for, hvad der virker, og hvor der er forbedringspotentiale. Det har også givet os mulighed for at skabe synergier mellem branding og performance. Derudover er vores kunder glade for at kunne samle marketing aktiviteterne og kommunikationen hos et bureau.”
Og så kan jeg mærke på dig, at du går enormt meget op i dine medarbejderes ve og vel. Hvordan er den nye identitet blevet modtaget internt?
“Den måde, vi driver vores virksomhed på over for vores ansatte, er mindst lige så vigtig som vores eksterne udfoldelse. Det er min fornemmeste opgave, at vores medarbejdere er glade for at være her. Jo mere motiverede de er, jo bedre resultater skaber vi sammen for vores kunder. Vi er drevet af passion, og vi sørger for at passe godt på vores folk – det er en central del af vores DNA. Så for at svare på dit spørgsmål: Det har også været en inkluderende proces, hvor alle har kunnet bidrage. Vi har fået tilgang af mange nye dygtige medarbejdere, så der ligger også et stort onboarding arbejde. “Det er noget, der ligger mit hjerte meget nært.”
Fik du læst?
Falktoft: Vi elsker at arbejde med Prolog – nyt kaffesamarbejde lanceres
Læs om det nye samarbejde ml. Her går det godt og Prolog (her)
Get smarter, faster!
Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København.