Sidste år lancerede Orkla Danmark (som står bag en række førende brands i Danmark) den måske mest succesfulde kampagne herhjemme med KiMs Chips Battle. Sidste år blev der solgt knap 1,3 mio. poser chips i løbet af kampagnens 14 uger. 120 millioner eksponeringer, 35.000 timers video views på YouTube og tæt på en halv million websitebesøg. I år skal det være endnu vildere lyder det fra Orkla.

I årets kampagne spiller kendte personligheder som Anders Hemmingsen, Morten Münster og YouTube-parret Jasmin & Mika nu hovedrollerne. De har i samarbejde med KiMs udviklet her deres pose chips og nu er det altså op til brugerne at finde vinderen.

Jas og Mika chips

YouTube-parret Jasmin & Mika

Vil runde 2 mio. solgte poser chips

Influencer og content creator, Morten Münster fortæller om sin deltagelse:

“Da jeg blev spurgt, om jeg ville være med i KiMs Chips Battle, var jeg ikke i tvivl. Jeg havde nemlig fulgt kampagnen med misundelse sidste år, fordi jeg gerne ville have været med. Grunden til det er, at jeg synes, at Chips Battle er den slags reklamesamarbejde, som mine følgere og seere synes er sjovt og engagerende at se. Det er vigtigt for mig, at folk altid er underholdt, når de ser mit indhold – uanset om indholdet er sponsoreret eller ej. Og i tilfældet med KiMs Chips Battle går jeg ikke på kompromis med underholdningsværdien i mit indhold, fordi KiMs Chips Battle i sig selv er et spændende koncept med mange muligheder for at lave godt indhold.”

Når man spørger ind til målsætningerne til i år, så er svaret at fordoble sidste års salg og engagement. Kampagnen vil have en bred tilstedeværelse på digitale platforme som TikTok, YouTube, SnapChat, Facebook og Instagram, og suppleres med partnerskaber og fysiske events.


Vilde resultater fra 2023

– +100 stykker content
– Influencer engagement +200.000 (likes, comments & shares) – 98% dækning i målgruppen
– 120 millioner eksponeringer
– 35.000 timers video views på YouTube
– 420.000 visits på kampagnesite
– 89.000 unikke stemmer på kampagnesite
– Swipe-up rate på SnapChat på 350% over normen
– Swipe-up clickpris på 91,8% under normen

KiMs

Har du læst vores interview med  Cana Buttenschøn?

“Hitter med Cana Care: Det var da angstprovokerende at stå med 2000 produkter i sin lejlighed.” Læs med her!


Bliv opdateret på 5 min - hver uge!

Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København.