Samtale med Kristoffer Haapanen.

Les Deux indtræder som Formal Wear Partner og kollektionen, som er udarbejdet i samarbejde med F.C. København, giver både stab, spillere og fans en ny mulighed for at repræsentere klubben udenfor fodboldbanen og kampdagene.

Sådan lød det tidligere på ugen fra partnerne i en fælles pressemeddelse. I den forbindelse fangede vi Kristoffer Haapanen, co-founder i Les Deux til en kort snak / opfølgende snak om partnerskabet – som uden tvivl er blandt de største tøjpartnerskaber i dansk fodbold.


Kristoffer Haapanen

Kristoffer Haapanen


Vi udspringer fra København

Hvorfor har I valgt at lave samarbejdet med FCK?

Det handler overordnet om, at vi har de samme ambitioner og mål. Vi udspringer fra København, men har store internationale ambitioner. Det er præcis det samme, vi oplever med F.C. København. Vi mener, at der er et uudnyttet område, som vi nu vil angribe. Partnerskabet er mindst lige så meget til byen/klubbens fans, som til spillerne f.eks. Det er begrænset, hvor meget jeg endnu kan sige om det, men der er store ting i vente.
Desuden er der selvfølgelig en række kommercielle muligheder for os. Hvis man kigger på vores følgere på sociale medier, så er der en stor del af dem, som interesserer sig for fodbold. Det mærker vi også med landsholdet, som vi har “dressed” noget tid snart.

Hvornår startede I dialogen omkring den her aftale?

Vi har altid haft en tæt relation med FC København, og kender mange folk i/omkring klubben. Så dialogen har “altid” været der. Men den blev konkret i efteråret 2021.

I nævner, at I vil sætte nye standarder indenfor partnerskaber. Uden du skal afsløre noget endnu, kan du så fortælle om samarbejdet består af andet end “bare” en tøjkollektion. 

Helt sikkert. Normalt samarbejder man meget med fokus på kampdage. Det her samarbejde skal vi bære videre ind i hverdagen. Det synlige vil være en “shop in shop” i klubbens nye fanstore, men der vil komme andre universer, samarbejder og overraskelser.

I øvrigt! Vi skal lige have slået en ting fast. Der er nogle fans, der synes at have spottet et klublogo fra en svensk provinsklub. Har det noget på sig? 

Haha..Nej nej! Bare rolig. Men jeg ved godt, hvad du hentyder til. Det var bare en tegning fra en i vores marketingsafdeling som skulle vise “work in process”. Logoet, som du omtaler, har aldrig været på tale. Vi har en masse billeder og en fed video der ligger og venter. Men vi holder kollektionen hemmelig til lige før forårssæsonstarten.

Hvornår har samarbejdet været en succes for Les Deux?
Først og fremmest skal vi have en masse gode oplevelser. Det er det, som det hele handler om.
Det her samarbejde er til alle FCK’ere. Så når de ser en værdi i det, er vi tilfredse.

Hvem bliver dansk mester i år?
Jeg har selvfølgelig kigget i spåkuglen. FC København!!, slutter Kristoffer Haapanen med et stort smil.


Du kan læse mere om samarbejdet her. 
Den første FCK x Les Deux kollektion lanceres d. 20/2 2022 i forbindelse med sæsonstart i Superligaen.


Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København. Tilmeld her.

Dontt.dk er opkaldt efter ordsproget “dagens dontt.”

Det er et gammelt dansk udtryk, som betyder “at man havde en opgave som skulle løses / gøres”.
Dontt udtales “don-tt” på klingende rigsdansk.