Samtale med Mike Radoor.
Mike er på trods af sin stadig unge alder blevet en erfaren herre. Han startede med sin kammerat Miinto i 2009 og havde en andel i selskabet helt frem til 2017. Mike spilder ikke tiden, og har startet flere virksomheder op siden. Det gør han os lidt klogere på i denne samtale.

Mike, du har jo altid været igangsætter og skabt nogle gode forretninger/rejser for din virksomheder. Vi har stadig dit Miinto eventyr i frisk erindring – men kan du kort fortælle, hvad du har lavet de sidste par år?

Uha, der har været fart på… som altid. Kort og godt solgte jeg mine aktier i Miinto, da Bestseller Anders Holch Povlsen kom ind med et godt bud. Miinto fik et 3 cifret millionbeløb, og jeg sagde farvel og tak for en fantastisk rejse efter 7 år. Som medstifter og voldsomt passioneret menneske, var det en hård exit for mig rent mentalt, da hele min identitet lå hos Miinto. Hvem er jeg, og hvad kan jeg egentligt uden Miinto, var mine største tanker, men det tog mig ca. 3 måneder, inden jeg så rejste til New York for at stifte og starte seed funding runden for playbookapp.io.

Det lykkedes vi med ret hurtigt, og jeg var igang igen, men noget i mig knagede, og jeg følte mig ikke tilrette. Jeg havde også på det tidspunkt en kæreste i Stockholm, som ikke havde samme mulighed for blot at rejse med. Vi var jo i spæde opstart og for at hun skulle opgive alt i hendes hjemland for så at satse alt for min skyld, så jeg ikke som fair, så hun blev i Stockholm.


Mike Radoor

Det tog mig 4 måneder at indse, at jeg i mange år havde opgivet alt for Miinto, og det slog mig hårdt i hjertet at skulle gøre det “en gang til”, så jeg tog beslutningen om at rejse hjem til Stockholm for at følge mit hjerte. En dum beslutning, måske, men den rette for mig på det tidspunkt. Jeg solgte mine aktier til en mikroslat til Rasmus Ingerslev, som også var med som angle investor. Det var en skuffelse for Rasmus, da han i grunden gik med, pga. at jeg var med og lead runner på selskabet. Det gik, som det gik, og her sad jeg på en Boing 747 på vej over atlanten, hjem til Stockholm.

I flyet var jeg nervepirrende nervøs for min beslutning, da jeg ikke ejede en krone. Mine aktier i Miinto stod til udbetaling om et par år, og mit salg af playbookapp.io var langt fra nok til at dække min kredit hos Saxo Bank på godt 3.5 millioner kroner. Det var et lån, jeg havde taget for at følge med i en tidligere investeringsrunde i Miinto for netop ikke at blive udvandet i for tidligt stadie.

I flyet skriver jeg til en god bekendt Eric Giseaus. Han var den eneste, jeg havde en ret fed feeling for som iværksætter, og jeg vidste, at han altid havde “noget igang”. Rigtigt nok havde han lige søsat Ocast.com. En markedsplads for traditionelle medier. Uden at tøve fortalte jeg ham om min situation og spurgte ind til, hvad mulighederne var, for at tiltræde sammen med ham. Han var åben, og vi mødtes et par dage efter jeg landede i Stockholm.

Fuld fart på, en kæmpe gæld til Saxo Bank og ingen penge på kontoen, sagde jeg ja til en latterlig lille løn, dog med en aktiepost og en mission om at bygge Ocast stort hurtigere end lynet. Jeg tror, at Ocast havde en månedlig omsætning på godt 80-100.000 svenske kroner, da jeg kom til, men efter 2 år var vi oppe i godt 1 million svenske bananer, og alt gik godt.

Jeg fik tid fra Saxo Bank til at vente med kreditten, til mine aktier i Miinto blev betalt, og i mellemtiden knoklede jeg røven ud af bukserne for at skabe endnu en god forretning med Ocast.


Jeg tog en beslutning om at lytte til min krop!


I 2019, 4 år efter min tiltrædelse i Ocast fik jeg en tom følelse indeni. Jeg følte mig udbrændt og stadig ramt af det knæk, jeg fik i Miinto tilbage i 2013. Et knæk af stress, som jeg også skriver om i min kommende bog “Begynd med vanerne”. Den udkommer til marts og handler om min vej tilbage fra stress-knækket, og hvordan jeg gjorde det.

Jeg tog en beslutning om at lytte til kroppen og gå tilbage til at dyrke min krop, mit hjerte og passion. Det brændte i mig for at give de redskaber videre, som mit stress-knæk havde lært mig. Det brændte SÅ dejligt, at jeg blev nødt til at lytte på det, så jeg stoppede i Ocast og startede en instagramkonto: toobusytobefit. En instagramkonto som netop handler om sund livsstil, vaner og rutiner, som er medspillere vs. modspillere.

Der gik ikke længe, før den voksede sig stor, og det var lige inden bølgen af Online Coaches kom til. Faktisk lige inden Corona dukkede frem for alvor. Jeg elskede min hverdag. Jeg tjente ingen penge, men jeg følte, at det, jeg lavede, var vigtigt og meningsfuldt, men så huskede jeg en due diligence, jeg hjalp Rasmus Ingerslev med til en software virksomhed kaldet Lenus Ehealth. Den virksomhed som sidste år fik en af Danmarks største serie A investeringer. Da jeg lavede min due diligence, var de knap så store, men fuck et team og produkt de havde.

Jeg rakte derfor ud til Bertram Thorslund og spurgte til deres platform. Jeg var interesseret i at skabe en mindre online coaching virksomhed, for at se om mine evner rakte til det, men også fordi jeg havde en vision om at skabe et produkt til virksomhederne. Et produkt, som kunne hjælpe medarbejderne til en sundere og mere effektiv hverdag. Et produkt, jeg selv kunne have haft brug for under min stressede tid i Miinto.

Bertram gav mig en aftale, og jeg blev online coach. Under 2020 skabte jeg en raketforretning, og vi omsatte for et 2 cifret millionbeløb vores første år. Vi nåede at hjælpe + 3.000 individer med kostplaner, træningsprogrammer og vaner som superhelte. Mit team voksede, og vi sad nu 5 personer med uddannelser langt over mit talent indenfor kost og træning, men jeg følte jeg havde brug for en uddannelse, så jeg uddannede mig som Habit Coach (oversat til vanecoach) hos Samuel Salzer i Sverige.

Under 2020 og vores vækst i coaching firmaet fik jeg virkelig mange åbenbaringer af at coache individer, og jeg fik ideen til at skrive min bog, så som alt andet kastede jeg mig bare ud i det.

Inden længe kontaktede Gyldendal mig og Wupti en bogaftale var på plads.  Under skriveriet blev jeg inspireret via min skriveproces til at skabe et koncept til virksomhederne, og det er nu det, vi satser stort på. Vi coacher stadig 1-1, men min helt store passion er vores nye produkt: www.toobusytobefit.com/b2b

12 uger med 12 vaner

Så hvis du skal beskrive din virksomhed toobusytobefit med få ord, hvad handler det så om?

Vi giver virksomhederne 12 uger med 12 vaner. Kort forklaret vil vi uge for uge i løbet af 12 uger, implementere små vaner, som bidrager til den enkeltes sundhed, drive, energi og motivation på og udenfor arbejdspladsen.

Vi gør det blandt andet via vores app, som dagligt nudger medarbejderne til sunde tiltag, men også foredrag og workshops om sundhed, vaner og energitilførelse i hverdagen. Det hele sker under en periode på 12 uger, hvor vi skræddersyer et 12 ugers forløb til jeres teams. 12 uger -> 12 vaner.

Hvem er typisk jeres kunder?

Alle virksomheder som føler, at det er godt at give sine medarbejdere en mere balanceret og sund, men SJOV hverdag på arbejdspladsen. Gerne 20+ ansatte, da det har en bedre effekt for selve team spirit, og det at være sammen om noget sundt

Hvad er den overordnede ambition for toobusytobefit?

At skabe færre sygedage ude i virksomhederne samt at give dem de rette værktøjer til at håndtere og øge deres generelle sundhed. Det er ikke bare det rigtige at gøre, men en “winning business strategy”.

Hvor er I henne om 3 år?

Om 3 år er vi på mindst 2 markeder og har godt gang i flere produkter, som kan hjælpe og støtte virksomhederne i deres pleje af medarbejdernes sundhedsvaner.

Hvordan ser din egen hverdag ud?

Den er som den altid har været. Vågner 5.30, tager mine vitaminpiller, drikker min proteinshake og så er jeg ellers på gym, inden kontoret kalder 08.30. Her sidder jeg og planlægger opstart af nye kunder samt tager flyet til Danmark et par gange om måneden for at holde kickoff for vores kunder.

Hvordan ser dit medieforbrug ud?

Bruger det meste af min tid på at forstå de brancher jeg er inde i, så lige nu er det blogs og artikler om medarbejdersundhed ;D

Mike Radoor

Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København. Tilmeld her.

Dontt.dk er opkaldt efter ordsproget “dagens dontt.”

Det er et gammelt dansk udtryk, som betyder “at man havde en opgave som skulle løses / gøres”.
Dontt udtales “don-tt” på klingende rigsdansk.