I et marked, der ellers har været præget af økonomisk modvind, er det lykkedes activewear-brandet EYDA at levere et rekordregnskab for det forgangne år.

I dag kan vi nemlig fortælle, at EYDA har opnået en imponerende omsætningsvækst på 25 %, hvilket har resulteret i et overskud på 7,7 millioner DKK – en markant stigning fra sidste års overskud på 4,3 millioner DKK.

Det stærke resultat skyldes en række strategiske tiltag, som nu bærer frugt.

Det er en ægte holdpræstation

EYDA

Norge er et fremragende eksempel

EYDA’s CEO & Co-founder, Casper K. Jeppesen, forklarer til dontt.dk:

“Først og fremmest er jeg ikke et sekund i tvivl om, at den kultur vi har bygget op, og den udvikling vores team har været igennem, har været en enorm bidragsyder til det gode resultat. Det er en ægte holdpræstation.Vi ser nu resultaterne af de investeringer, der er blevet gjort i både organisationen og vores internationale markeder. Norge er et fremragende eksempel på dette, da det virkelig har bidraget til det flotte årsresultat.

Gennem betydelige investeringer er vi nu nået til et punkt, hvor markedet selv kan bære den fortsatte vækst – noget, der er særligt vigtigt, når man sælger direkte til forbrugeren som vi gør.

Vi vil fortsætte med at arbejde målrettet på udvalgte markeder, hvor vi også ser en positiv udvikling. Derfor er vi optimistiske med hensyn til fremtiden.”

EYDA

Ny formand

I forbindelse med offentliggørelsen af årsregnskabet fortæller Casper K. Jeppesen også, at der sker ændringer på posten som bestyrelsesformand.

Efter to år træder Jesper Drachmann tilbage fra posten.

“Jesper har spillet en afgørende rolle i at sætte en klar strategisk retning og løfte ambitionerne for både EYDA og ledelsesgruppen.
Vi skylder ham en stor tak for hans engagement og samarbejde,” afslutter Casper K. Jeppesen.

Ny formand bliver i stedet co-founder Mette Lyngholm.


Stort interview

“Passionen ligger i produktet. Ambitionen er, at den sidste lancering altid skal være den bedste.”

Læs eller genlæs vores længere samtale  med Andreas Lindberg Birkebæk og Mette Lyngholm, co-founders af tøjbrandet EYDA.

Her fortæller de om alt fra deres fundament til  drive, ambitioner og den nye identitet.

Læs med /her/


Get smarter, faster!

Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København.