Samtale med Christian Fuglsang og Mads Frederiksen.
(2 af 3 co-founders af sneakerbrandet Errant.) 

Det nordjyske sneakerbrand Errant har i 2022 fået fart på salget, og udviklingen i forretningen. Fra deres lille butik og hovedsæde i Aalborg har de for alvor fået sat et nationalt aftryk. Nu åbner de butik i midten af København. Her flytter Errant nemlig ind hos Copenhagen Cartel og Messyweekend fra i dag. Vi tog en snak med 2/3 af founderteamet.

Hvad er lykkedes allerbedst for jer i 2022 so far?

Christian:

“Det er faktisk et svært spørgsmål. For vi gik jo faktisk og ventede på afsnittet i Løvens Hule med os kom på tv, så vi kunne præsentere, at vi havde fået Christian Arenstedt og Blazer Capital med på holdet, som alt andet lige har betydet en del for os i 2022. Så grunden til, at det går godt nu, er egentligt på baggrund af det hårde arbejde i 2021.”


"Men en ting er sikkert. Vi har store ambitioner. Mere vil have mere. Det står bare ikke skrevet noget fancy sted."

Altid i gang. Mads (tv.) og Christian (th.) i gang på kontoret i Aalborg.


Er Errant et onlinebrand?

I slog jer op som onlinebrand, men driver butik her fra Aalborg og København. Spiller de 2 ting sammen eller ser I det som 2 selvstændige kanaler?

Mads:

“Det er faktisk et godt spørgsmål, for der er ingen tvivl om, at planen altid har været at launche som et 100% onlinebrand. Den største del af omsætningen vil altid være online. Det er der ingen tvivl om. Men når det er sagt, så har vi selvfølgelig store ambitioner med butiksledet. At have en fysisk location har været en drøm. Derudover giver det også nogle flere muligheder, som vi ikke havde før butikken. Vi har kunder, der gerne vil prøve skoene først, vi kan invitere på events og alle mulige andre muligheder, som 100% onlinebrands ikke har.”

Christian:

“Groft sagt kan man sige, at butikkerne fungerer som branding, kundeservice og en lang række afledte effekter.”

Hvordan ser I gerne jeres salg fordelt?

Mads:

“Lad os se. Det er svært at svare på. Uden at sætte procenter på, så vil det som sagt være onlineforretningen, hvor vi skal tjene størstedelen af vores penge. Det er nok det tætteste, jeg tør komme med et svar nu.”

Er det “kun” Danmark, som I har på sigtekornet ift. til fysiske butikker?

Christian:

“Ja, på den korte bane. Men det er klart, at vi hele tiden er opmærksomme på de muligheder, der måtte komme. Men en ting er sikkert. Vi har store ambitioner. Mere vil have mere. Det står bare ikke skrevet noget “fancy sted”. Men hver gang vi ser nogen i vores sko, så giver det endnu mere motivation. Så selvfølgelig skal vi til udlandet. Først skal vi for alvor rykke online, og så ser vi på de næste muligheder.”

Hvordan ser jeres egen hverdag ud?

Mads:

“Udgangspunktet er kontoret her, som er i forlængelse med butikken i Aalborg. Der er masser af bolde at gribe. Jeg har ansvaret for vores produktion, som virkelig er kommet på overarbejde. Vi har solgt mere, end vi havde turde håbe på. Det betyder, at vi har haft et efterslæb af varer. Det går der meget tid med. Men dagene er her fra kontoret, når der ikke er møder som kalder.”

Christian:

“Når vi sidder så tæt, som vi gør, sidder alle lidt med det hele. Vi har selvfølgelig tydelige ansvarsområder, men i år, hvor der har været run på, er alle nødt til at give et “nap” med at få sendt sneakers ud til kunderne. Jeg har fået stor respekt for logistik i virksomheder.

Hvordan ser jeres medieforbrug ud?

Christian:

“Det er meget i perioder for mig. Jeg har førhen lyttet meget til lydbøger. Hvis vi kigger på det daglige nyhedsfix, så er det på eb.dk for at se, om der er nogle sensationer. Jeg bruger også et par minutter hver dag på bold.dk. Jeg er stor fan af Roma, så jeg skal lige tjekke, om der er sket noget der. Men når det er sagt, er det ikke meget tid, jeg samlet bruger på at læse nyheder. Hvis der sker noget vigtigt, så er jeg sikker på, at nogen fortæller mig det.”

Mads:

“Når jeg cykler til og fra arbejde, passer det lige med en podcast eller en længere artikel fra Zetland på lyd. Men ellers har jeg det meget som Christian. Jeg er på ingen måde nyhedsjunkie. Men vi er selvfølgelig også signet op til en masse forskellige nyhedsbreve, som kan holde os ajour ift. til at drive forretning. Deriblandt selvfølgelig jeres fra dontt.dk. 😉

Hvor skal I udvikle jer mest i år?

Christian:
“På alle leder. Det er vi nødt til. Vi har fået gang i hjulene, og de skal smøres og blive bedre fra A til Z.” Sådan vil det nok altid være. Men mere konkret, så skal vi agere i en mere moden virksomhed. Vi kigger ind i et nyt lager og en række andre strategiske beslutninger.

Continued….

Det her bliver ikke det sidste, du har læst til Errant på dontt.dk


Tilmeld gratis

Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København. Tilmeld her.

Dontt.dk er opkaldt efter ordsproget “dagens dontt.”

Det er et gammelt dansk udtryk, som betyder “at man havde en opgave som skulle løses / gøres”.
Dontt udtales “don-tt” på klingende rigsdansk.


Vild med Bornholm?