I sommer mødte vi første gang de to unge fyre, Gustav og Jonas. De har sammen stiftet smykkebrandet Cuff Copenhagen. ( Det kan du læse her. )
Der er sket meget siden sidst. I denne “dagens dontt” får du en update fra de talentfulde creators fra Kongens København!

Mød Jonas Munch Schmidt-Andersen & Gustav Dalsgaard Jeppesen

Drenge, hvad er der sket siden sidst?

“Der har virkelig været fart på siden sidst, vi snakkede. Det er simpelthen den vildeste fornemmelse at se vores lille virksomhed vokse sig en smule større for hver dag, der går. I 2019 har vi fokuseret på at optimere vores webshop og sociale medier. Vi har lyttet og lært, og vi synes selv, at de to dele er begyndt at spille meget bedre sammen, men det er hele tiden noget, vi arbejder på. Det kan vi tydeligt mærke på omsætningen, der blandt andet steg 400% fra den ene måned til den anden. Vi forsøger at underholde vores følgere, og vi stræber efter hele tiden at kunne tilbyde dem en bedre version af Cuff Copenhagen. Som altid gør vi tingene anderledes. For et par måneder siden gjorde vi det muligt at få leveret et smykke af højeste kvalitet med et cykelbud inden for 4 timer. Det hurtigste, vi har kunne levere, var én time. Det er ret cool, og så vidt vi ved, er vi de eneste i branchen, der kan tilbyde dette. Vi har fået ’cuffet’ en masse interessante håndled. De har tilsammen skabt fundamentet for Cuff Community, som er vores fællesskab, når du køber et armbånd eller halskæde. For at sætte nogle navne på, som du måske kender, tæller vores community Mads Emil Grove Møller, Karl William, Alesso, Jacob Bruun Larsen, og senest har vi kunnet smække en forgyldt Malleo på Casper Christensen. Vi prøver lidt at undgå hele den traditionelle strategi med influencer marketing, hvor virksomheder kaster en masse penge efter nogle enkelte personer, som deler et par billeder med dit produkt. Vi prøver i stedet at finde nogle personer, der passer godt ind i vores univers og tilbyder dem derfor et smykke. Vi gør det rimelig klart, at vi ikke forventer noget – vi synes bare, at de er fede.”

Det er simpelthen den vildeste fornemmelse, at se vores lille virksomhed vokse!

Cuff Copenhagen, 2019


VI SKAL IKKE LIGGE I HVILKEN SOM HELST BUTIK!

2) Hvordan har I mest oplevet den store interesse, der er kommet på jeres brand?
Det hele er gået meget hurtigt, og vi er styrtende glade for den positive respons, vi har fået på vores hårde arbejde – både online men i særdeleshed også på messer, hvor vi har oplevet en meget stor interesse i vores håndlavede smykker. Det er fedt at mærke, at mange deler den samme interesse for ordentligt håndværk og god kvalitet som os. Det betyder meget for dem, vi taler med, at der har siddet en professionel sølvsmed og knoklet med hvert enkelt smykke for at skabe det bedst mulige resultat. Og det er jo fedt, at vi endelig kan dele vores passion med de, der går op i det.

3) Er jeres fokus mest på “butikker” eller eget online salg?
Vores fokus har indtil nu udelukkende været på salg gennem vores egen webshop, www.cuffcph.dk. Det er klart, at der er stor forskel på oplevelsen ved at handle online qua opleve stemningen i en fysisk butik, hvor du kan se, føle og prøve smykket på – så det er da helt sikkert noget, vi tænker mere og mere på at komme ud i butikker, da det vil være en fin mulighed for at vores målgruppe kan opleve vores smykker fysisk og ikke kun gennem en skærm. For vi oplever, at ligeså snart en person får stukket et af vores smykker i hånden, så går det virkelig op for én, hvor meget der er kælet for de små detaljer. Når det så er sagt, så skal det også være butikker, der deler vores værdier, og som vil passe godt ind i vores univers. Vi skal ikke ligge i hvilken som helst butik, og det er helt sikkert noget, vi er meget bevidste om.

VI VIL GERNE UNDGÅ DET DU FORSTÅR VED INFLUENCER MARKETING

4) Kunne man forestille sig endnu flere Cuff Copenhagen produkter?
Selvfølgelig! Vi leger meget med nye designs, og for at det ikke skal være løgn, lancerer vi øreringe og et rundt armbånd i næste uge. Vi synes, at det er oplagt at bygge på inden jul, og vi kommer til at gøre det på den måde, at man forudbestiller øreringene eller det runde armbånd, hvorefter vi producerer det, pakker det pænt ind, så det er klar til at komme under juletræet, og så sender vi alle ordrer ud på én gang inden d. 18/12. På den måde sikrer vi os, at du har en gave til én, du har kær, der med garanti vil få modtageren til at trække på smilebåndet.