Coop sagsøger kunstner efter brug af Irma-pigen

Coop, der ejer og driver Irma, fortæller i dag, at de mener, at galleriet “Artpusher” har krænket deres varemærke.

Det sker efter, de har brugt Irma-pigen i alternative fortolkninger i københavner-relaterede forbindelser og direkte budskaber mod Coop.


Jens Juul Nielsen, informationsdirektør i Coop udtaler til DetailWatch:

”Vi ville helst have undgået det og har forsøgt med en dialog gennem det seneste år. Men Artpusher har optrappet misbruget af vores logo med stadig flere produkter, som sælges til høje priser. Vi har stor respekt for kunstnerisk udfoldelse, men da Irma-pigen fortsætter med at være et væsentligt kendetegn for os, og da Irma-mærket fortsætter på hylderne i vores butikker, er det klart, at en sådan kommerciel udnyttelse af vores ophavsret og varemærke ikke er noget, vi kan acceptere uden forudgående aftale.”

Til samme medie udtaler kunsteren bag følgende:

”Jeg er lodret uenig. Jeg mener, at jeg bare bruger min ytringsfrihed. Jeg mener på ingen måde, at jeg krænker deres rettigheder, og derfor tager jeg sagen med sindsro.”

Artpusher

HAR DU SET? HAR DU SET? HAR DU SET?

 Dragespringvandet er indviet! Nu står Rådhuspladsen som den fortjener!

Kom med her og se det nye gamle springvand i hovedstaden.

LÆS HER

Dragespringvandet

Tilmeld gratis

Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København. Tilmeld her.

Dontt.dk er opkaldt efter ordsproget “dagens dontt.”

Det er et gammelt dansk udtryk, som betyder “at man havde en opgave som skulle løses / gøres”.
Dontt udtales “don-tt” på klingende rigsdansk.