“Det var lidt surrealistisk,”

Sådan starter den 27 årige iværksætter Julius Langkilde sin fortælling, om det nye samarbejde som hans virksomhed, brillemærket Christopher Cloos, netop har præsenteret.

Det danske brand har nemlig lanceret et samarbejde med  Tom Brady. NFL-stjernen skal både være ambassadør for brandet, men også lægge navn til en decideret Tom Brady x Christopher Cloos model.

Børsen skriver om samarbejdet fra en samtale med Julius:

En kold februardag i New York var Julius Langkilde lidt nervøs. Den 27-årige iværksætter gik igennem det hippe Tribeca-kvarter på vej til et møde, han få år forinden ikke havde troet ville være muligt. Forud var gået mange måneders dialog og forhandlinger, men nu stod stjernen Tom Brady i sin penthouse og ventede.

“Det var lidt surrealistisk,” erkender Julius Langkilde, der er adm. direktør i det unge danske brillefirma, Christopher Cloos.

“Det er et møde, der er rigtig svært at få. Når man står der, så ved man godt, at det er den ene mulighed, man har,” siger Julius Langkilde, der indtil februar måned selv boede i New York, hvor han var i gang med at bygge brillesalget op på det amerikanske marked.

Mødet gik godt, og efter to timer rejste Tom Brady sig og sagde tak for nu, og at han ville vende snarligt tilbage.

“Der vidste jeg, at der var en vej til en aftale. Han var helt klart interesseret,” husker Julius Langkilde.

Tom Brady

Julius udtaler videre:
Det er en kæmpe satsning for os og en stor strategisk beslutning. “Det er klart en amerikansk satsning. Vi synes, det amerikanske marked er rigtig spændende, for det er ét sprogområde. Så når man slår igennem, så slår man igennem i alle stater på én gang,” siger Julius Langkilde, der selv de seneste tre år har turneret det meste af USA for at få Christopher Cloos-briller i butiksruderne i alle 50 stater.

Det er svært at underdrive, hvor stort et sportsnavn 43-årige Tom Brady er i USA, hvor hans stjernestatus bedst kan sammenlignes med Christiano Ronaldos i Europa. I sin indtil videre 20 år lange karriere i NFL har han hele ni gange spillet sig i Super Bowl og har vundet de seks – begge dele er rekorder.

Julius fortæller videre, at Christopher Cloos forhanles i 25 forskellige lande, herunder 45 amerikanske stater. Omsætningen er et “fornuftigt” tocifret millionbelæb, og ambitionen er, at omsætningen skal fordobles hvert år. Det overordnede mål er, at have solgt en million briller i 2025.

Du kan se hele kollektionen her.

Adm. direktør i Christopher Cloos, Julius Langkilde

HAR DU LÆST?

Læs vores store interview med Co-founder, Christoffer Ba fra Shaping New Tomorrow.

LÆS MED HER.