Tilbage i maj måned præsenterede F.C. København deres nye direktør Lars Bo Jeppesen. Det gjorde FCK for at styrke klubben kommercielt, og især forbedre sig på sponsorprodukterne.

Med en coronavirus hængende tungt over hovedproduktet, så har det helt sikkert ikke været den letteste opgave for LB & hans team. Telia ønskede ikke at forlænge stadionsponsoratet med PARKEN og 2 tribunepartnere er sprunget fra, men som man kender Lars Bo fra mediebrancen, så er forhindringer “bare” udfordringer.

I denne uge har F.C.København præsenteret 2 nye partnere og i forrige uge løftede Lars Bo Jeppesen lidt af sløret for “New Vision projektet”, som først skulle have været rullet ud senere.

NEW VISION:

Ovenpå nyheden om, at Telia og F.C. København stoppede samarbejdet, fortalte Lars Bo Jeppesen til FCK.DK om “new vision” som et slags modsvar på en lidt kedelig nyhed:

”Vi er meget stolte over vores stadion, og vi glæder os over, at vi har kunnet igangsætte vores New Vision-projekt, som skal være med til at give vores gæster en ny og bedre oplevelse herinde. Med New Vision har vi inviteret en gruppe af vores vigtigste og største partnere – og også et par nye – med på en rejse omkring udviklingen af vores stadionoplevelse. Første fase vil være synligt allerede fra den kommende sæson, hvor to af tribunerne skifter karakter. Det er samtidig et skridt i retning af at skabe verdens bedste sponsorprodukt, som også er en erklæret ambition hos os,”

Mere konkret betyder det, at to tribuner bliver præsenteret af en række sponsorer, og ikke en enkelt som tidligere.

Lars Bo Jeppesen fortsætter:
”Ligesom vi vil spille med de bedste på banen, så vil vi det også rundt om den. Her har vi fået skabt en ny platform af nogle utroligt stærke brands, som alle er med til at løfte klubben i den retning. Vi har samtidig bevæget os i en mere moderne retning i forhold til udtrykket på vores stadion, hvor vi med New Vision har inddraget inspiration fra de største arenaer og turneringer i verden.”

Lars Bo afviser heller ikke ideen helt omkring en ny stadionpartner. Til det spørgsmål svarer han:

”Det er oplagt at bruge denne mulighed til at sondere markedet efter en eller flere nye stadionpartnere, der kan bidrage til, at udviklingen omkring stadionoplevelsen kan accelereres yderligere. Vi er godt i gang med det arbejde, men det er vigtigere for os at finde den rigtige vej frem, end det er at gøre det hurtigt. Derfor er det også endnu for tidligt for os at sige, hvilken løsning, vi ender med omkring stadionpartnerskabet. Her vil vi gerne holde mulighederne åbne.”

"Det er samtidig et skridt i retning af at skabe verdens bedste sponsorprodukt, som også er en erklæret ambition hos os.” 

Lars Bo Jeppesen

JUST EAT & UNISPORT:

I ugens løb præsenterede F.C. København 2 nye partnere, som bliver del af “New Vision”. Det drejer sig om Just Eat og Unisport.
Begge virksomheder er etableret i Danmark, opererer globalt og er online first mover i deres branche.

Koblingerne til et fodboldbrand er til at få øje på, og partnerne ser da også frem til samarbejdet. Til FCK.DK lyder det:

Mikkel Pedersen, Kommerciel Direktør hos Just Eat:

”Takeaway og fodbold går hånd i hånd. Vi kan se en 1:1 korrelation i stigning i antallet af bestillinger under de store fodboldkampe, og derfor er det kun naturligt for os at gå endnu mere ind i fodbolden, eksempelvis via dette partnerskab med FC København. Udover en høj grad af synlighed, såvel på stadion som på TV, kommer vi til at introducere en række stærke initiativer der kommer både hjemme- og udeholdets fans til gode.”

Michael Burk, CEO hos Unisport:

“F.C. København er Skandinaviens mest succesrige fodboldklub i nyere tid. Derfor er vi også utrolig stolte over, at kunne kalde os for klubbens officielle retail partner. Det strategiske samarbejde åbner op for fantastiske muligheder, hvor begge parter kan udnytte hinandens styrker. At Skandinaviens mest succesrige fodbold-retailer og Skandinaviens mest succesrige fodboldklub i nyere tid indgår et samarbejde er endnu et vigtigt initiativ, som understøtter vores vision om at gøre fodbolddrømme til virkelighed.”

FCKs Martin Nøhr, Store Manager slutter af med følgende kommentar til samarbejdet mellem FCK, Unisport og Adidas:

“Først og fremmest vil de sammen med adidas være en stærk sparringspartner omkring kampagner, produktudvikling og eksekvering. Vi glæder os også over, at der fra weekenden vil være en helt ny og fast F.C. København installation i deres fysiske butik på Vimmelskaftet, som giver os endnu mere synlighed og tilstedeværelse i byen. Samtidig får de også en vigtig funktion for vores fodboldafdeling, som de vil bistå med leveringer, hvis der opstår ekstra behov. Vi glæder os meget til samarbejdet.”

Dontt.dk glæder sig til at følge “skabelsen” af verdens bedste sponsorprodukt, Lars Bo! Vi vil følge det ganske tæt! 


Besøg vores POP-UP, som  er dontt.dks butik, hvor vi omhyggeligt laver og håndplukker produkter til den moderne creator.