“Jeg glæder mig utrolig meget til at fortsætte det arbejde, som jeg har været så dybt involveret i de sidste 15 år.”
Det fortæller Cecilie Ingdal, chefredaktør og fra næste måned også medejer af mediet ELLE Danmark, til Fashion Forum i dag.
Dermed slutter (medie) spekulationer om, hvem der skal drive ELLE Danmark videre, efter Aller Media valgte at trække sig. I følge vores oplysninger, så har der aldrig været tvivl hos ELLEs franske ejere, Lagardère News, om hvorvidt mediet skulle fortsætte i Danmark. Det fortalte Valéria Bessolo Llopiz, International Senior Vice President hos ELLE til os sidste år. (Læs her.)
Der har været arbejdet med forskellige muligheder, men deres absolutte 1. prioritet har været at fortsætte med Cecilie Ingdal i den ledende rolle.
Toast Projects
Det bliver den nystartede virksomhed Toast Projects, der kommer til at eje licensen for udgivelsen af ELLE på dansk jord. Virksomheden tæller 3 personer, der ejer ligemeget. Det er foruden Cecilie Ingdal også Josephine Aarkrogh og Nikita Hoffmann Andersen
Udover nu at være ejere fortsætter de tre i de tre redaktionelle roller, som de har i det nuværende set-up. Det betyder, at Cecilie Ingdal fortsætter som chefredaktør, Josephine Aarkrogh som Creative Director og Nikita Hoffmann Andersen som redaktionschef.
De er alle tre velkendte med ELLE. Cecilie Ingdal og Josephine Josephine Aarkrogh var begge med til at starte ELLE op i Danmark. Nikita Hoffmann Andersen er nuværende redaktionschef på ELLE.
Cecilie Ingdal uddyber om det nye set-up:
“Det bliver et mindre og mere agilt team, der også kommer til at gøre brug af en del freelancere, både nye og nogle, der allerede er kendte i ELLE-regi. Vi kommer til at bruge den næste måned på at gå ELLE igennem minutiøst og se, hvilke formater der skal fortsætte, og hvilke der skal gentænkes. Det er 100 procent private penge, der finansierer det nye ELLE i et mediemarked, der er presset. Derfor er det agile centralt for os i den første tid. Det sværeste ved dette skift bliver at undvære de mennesker, der ikke længere skal være en del af min og vores hverdag.”
Fra François Coruzzi, CEO for ELLE International Licenses hos Lagardére Media News fortæller:
“ELLE er verdens største modemagasin med udgivelser i 45 lande, og Danmark er med sin position som en anerkendt mode- og designnation et vigtigt marked for os. Derfor er vi meget glade for at kunne fortsætte samarbejdet med nøglemedarbejdere fra den nuværende redaktion, og vi er ikke i tvivl om, at det er de rigtige til at tage ELLE-universet til nye højder.”
Bliv opdateret på 5 min - hver uge!
Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København.