De danske skjortekrigere fra BARONS præsenterede for knap et år siden Michael Laudrup som ny ambassadør for virksomheden. Det skete efterfølgende med en stor opsat kampagne, som de hyrede et reklamebureau til.

Nu er BARONS klar med endnu en Laudrup-kampagne. Men denne gang har man valgt selv at stå for alt fra idéudvikling til produktion.

“Vi ser det som en klar konkurrencefordel,” fortæller Founder og CEO i BARONS, Joachim Latocha, og tilføjer:

“Det har længe været en målsætning for os at kunne udvikle og producere kampagner i denne størrelsesorden, hvor vi gør os uafhængige af eksterne kreative kræfter. Sprogbarrierer, et nedrevet stadion og mistet bagage fik i hvert fald ikke lov til at holde kreativiteten tilbage”.

BARONS

Første afsnit er live

Som aktiv fodboldspiller indtog Michael Laudrup oftest hovedrollen på sit hold. I seks nye kampagnefilm fra BARONS spiller han til gengæld en birolle. For hovedrollen indtages af den spanske lydmand, Carlos, der mere eller mindre ufrivilligt stjæler opmærksomheden fra Laudrup på set.

“Med kampagnen vil vi vise, hvilken legende Laudrup er, også selvom han ikke er hovedrollen. Det sker via den socialt akavede men elskelige superfan og lydmand, Carlos,” fortæller Art Director, Jesper Funch Boye, der sammen med Photo & Video Director, Karl Broholm er hovedarkitekterne bag. Karl Broholm tilføjer:

“Carlos personificerer den begejstring og respekt, vi har for Laudrup, men han bliver samtidig et eksempel på, hvor tosset vi kan opføre os, når vi møder vores idoler. Laudrup jonglerer eminent imellem at være den seriøse mand på optagelse, der samtidig har overskud til at grine af og med Carlos”.

Første afsnit er live og kan blandt andet ses på YouTube.


BARONS

Mere Barons?

CEO & Founder i BARONS Joachim Latocha har tidligere udtalt om samarbejdet med Michael Laudrup:

”Man vælger jo ikke Michael Laudrup. Michael vælger dig. Michael er et ikon og har altid stået for mig som den ypperligste ambassadør, man kan drømme om. En person, som for mig er ensbetydende med at gøre tingene ordentligt. Der er nok ikke mange øjeblikke i ens karriere, hvor hårene rejser sig på armene, men det gjorde de, da Michael sagde ja. Vi er naturligvis meget stolte over samarbejdet.”

Vi har tidligere talt med Joachim om virksomhedens historie og ambitioner. Det interview kan du læse her.


Tilmeld gratis

Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København. Tilmeld her.

Dontt.dk er opkaldt efter ordsproget “dagens dontt.”

Det er et gammelt dansk udtryk, som betyder “at man havde en opgave som skulle løses / gøres”.
Dontt udtales “don-tt” på klingende rigsdansk.