Ingen over, ingen ved siden af! Michael Laudrup er uden tvivl den mest legendariske og ikoniske fodboldspiller i danmarkshistorien. Den tidligere profil for bl.a. Real Madrid og FC Barcelona er i hele verden kendt for finurlige driblinger, begejstring og et sublimt overblik, som blandt andre Romario nød godt af i sin karriere. Nu skriver Michael Laudrup et sjældent kapitel, som ikke har med fodbold at gøre.

Den danske skjorteproducent BARONS har netop indgået et langsigtet samarbejde med ingen ringere end fodboldlegenden Michael Laudrup, der fremover skal være ambassadør og ansigt udadtil for BARONS. Det sker samtidigt med, at brandet lancerer polo-trøjer.

Det fortæller virksomheden i dag. I en pressemeddelse fortæller BARONS-investor Jacob Risgaard:

”Hele BARONS-teamet har på kort tid bevist, at vi her i Danmark naturligvis også kan skabe et succesrigt skjortebrand. Udvidelsen med en kortærmet polo er helt naturlig og en vigtig del af vores fortsatte strategi både herhjemme og i udlandet, for selvfølgelig skal vi da også give vores kunder muligheden for at se skarpe ud på strandbaren eller fortovscaféen, når det er varmt, eller man blot ønsker et mere uformelt look.”

"..Som ambassadør for BARONS får jeg mulighed for at give en ung fremadstormende virksomhed et lille ekstra skulderklap.."

Michael Laudrup i den nye Barons polo

Man vælger ikke bare Michael Laudrup!

Michael Laudrup fortsætter:

”Som ambassadør for BARONS får jeg mulighed for at give en ung fremadstormende virksomhed et lille ekstra skulderklap, og personligt vil jeg gerne være velklædt, men ønsker ikke at bruge en masse tid på at købe tøj. På mange måder er BARONS derfor bare det tøj, man automatisk hiver ud af skabet hver morgen.”

CEO & Founder i BARONS Joachim Latocha slutter:

”Man vælger jo ikke Michael Laudrup. Michael vælger dig. Michael er et ikon og har altid stået for mig som den ypperligste ambassadør, man kan drømme om. En person, som for mig er ensbetydende med at gøre tingene ordentligt. Der er nok ikke mange øjeblikke i ens karriere, hvor hårene rejser sig på armene, men det gjorde de, da Michael sagde ja. Vi er naturligvis meget stolte over samarbejdet.”

BARONS’ skjorter er produceret i Europa af det økologiske OEKO-Tex 100-certificerede bomuld, den såkaldte extra long staple-bomuld, der med virksomhedens seneste omlægning af produktionen reducerer CO2-aftrykket med næsten 50 procent. Hidtil har BARONS kun produceret nogle få designs og farvevarianter, der altid er at finde i sortimentet, men med introduktionen af en kortærmet polo, får virksomheden endnu en vare på hylden, der kan supplere salget af skjorter.

Vi følger op på historien med et stort interview med Joachim Latocha i august måned.
Vi har tidligere snakket med i vores “creator-samtaler”. Det kan du læse her.
Her fortæller Joachim om ambitionerne og en trang til altid at udfordre.

BARONS

Joachim Latocha i en tidligere samtale med dontt.dk


Tilmeld gratis

Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København. Tilmeld her

Dontt.dk er opkaldt efter ordsproget “dagens dontt.”

Det er et gammelt dansk udtryk, som betyder “at man havde en opgave som skulle løses / gøres”.
Dontt udtales “don-tt” på klingende rigsdansk.