All Gravy, den danske tech-komet, har ikke bare sat sig solidt på det nordiske marked – de er nu rykket direkte ind i “Premier League” med en række massive aftaler i London. Den unge virksomhed har netop landet samarbejder med tre af “The Square Mile” mest prominente brands: Pizza Pilgrims, Honest Burgers og den ikoniske Ottolenghi.

I den forbindelse tog vi en snak med Jonatan Marc Rasmussen, CEO & Co-founder, All Gravy

All Gravy

Det er vigtigt for vores brand, at vi arbejder med de bedste i UK

Jonathan, I august interviewede vi dig som “ugens creator, hvor du nævnte, at ambitionen var at arbejde sammen med de fedeste virksomheder i England og Tyskland og bryde ud af det nordiske marked. I dag kan du så afsløre, at I har landet aftaler med tre store London-brands som Pizza Pilgrims, Honest Burgers og Ottolenghi?

“Ja, det er gået enormt stærkt. Vi gik hurtigt fra at være ukendte i UK til at blive et af de mest hypede restaurant-tech selskaber, hvilket aftalerne med Pizza Pilgrims, Honest Burgers og Ottolenghi bekræfter. Det er en vigtig milepæl – ikke kun på grund af omsætningen, men fordi vi har vundet over op til 14 konkurrenter i nogle af disse aftaler. Vi beviser, at vi hører til i Premier League.”

Hvor stor en betydning har disse aftaler for All Gravy? Hvad betyder det for jeres vækst og brand?

“Det kan slet ikke beskrives med ord, hvor vigtigt det er. Det er forskellen på, om folk tager telefonen, når vi ringer, eller ej. For nylig skrev jeg en besked til en IT-direktør i en stor restaurantkæde, som blot svarede: “We need your product in our organisation right now.” Jeg havde ikke talt med ham før, og en uge senere sad vi og diskuterede en millionkontrakt.

Brandmæssigt kan du næsten ikke ramme højere end Ottolenghi i restaurationsverdenen – det skulle være Gordon Ramsay. Det er vigtigt for vores brand, at vi arbejder med de bedste i UK.

Det skaber også sjove situationer, når ens brand tager fart. For en uge siden blev jeg kontaktet af Blaise Matuidis fond, der var interesseret i at blive en potentiel partner i vores næste investeringsrunde. Det var ikke lige på min bingo-plade, at en fransk VM-vinder skulle drive All Gravy til næste niveau!”


Honest burger
All Gravy

Vores virksomhed er bygget til ....

For de læsere, som ikke kender All Gravy så godt, hvilke virksomheder er jeres løsning noget for?

“Vores virksomhed er bygget til restaurations-, detail- og hotelbranchen. Generelt set til industrier, hvor man ikke sidder foran en computer, hvor der er høj medarbejderomsætning, og hvor man virkelig skal investere i kultur og medarbejdere for at tiltrække den næste generation af arbejdskraft.”

Hvordan adskiller det britiske marked sig fra det danske, og hvordan har I tilpasset jer?

“Næsten alle succesfulde tech-virksomheder vender blikket mod England, hvilket gør det ekstremt konkurrencedygtigt. Det gør det sværere at lave cold calls, så vi har arbejdet mere med networking, brand-building og partnere for at bryde igennem. Det hjælper også, at influencere i industrien har fået øjnene op for os og taler om os i podcasts og på konferencer.”

Hvad har været den største udfordring ved at etablere jer på det britiske marked?

“At finde ud af, hvordan man rammer de rigtige beslutningstagere. Du skal stå meget skarpt i din positionering, ellers bliver du bare en del af mængden. Du skal også lære at tale deres sprog (og jeg mener ikke kun engelsk) – og så være klar til at mødes over en pint for at opbygge relationer.”

Lancering af akademi

Har det været vanskeligere at onboarde de britiske brands?

“Deres krav er højere, men de er enormt gode at arbejde med. Alt er lidt større i UK, og det bringer en professionalisme med sig, som også driver os til at være på forkant med alt, lige fra AI til læring og udvikling. Vi lærer meget af dem, men vi kommer også med værdifulde erfaringer fra Danmark, specielt inden for digitalisering.”

I har fået omtale i nogle store britiske podcasts. Er det en del af en PR-strategi, eller er det sket organisk?

“Vi har fokuseret på at lave et verdensklasse produkt, som vi har fået foran de rette mennesker. Vi er blevet brugt som eksempel i podcasts, hvilket har skabt endnu mere hype og trafik. Det er noget, vi nu arbejder mere aktivt med, da vi kan se effekten, men det hele startede med et produkt, der er langt foran konkurrenterne.”

Hvad er de næste skridt for All Gravy resten af året?

“Vi har lige lanceret vores akademi, som hjælper virksomheder med hurtigt at onboarde medarbejdere og gøre det til en god oplevelse. Tænk Duolingo, men arbejdsrelateret. Der har været stor interesse for det. Ellers handler det om at fortsætte med det, der virker, og vokse. Vi har også store nyheder på vej, som vi endnu ikke kan løfte sløret for.”


Stort interview

 Find vores store interview med Jonathan, som har haft en vild karriere, et flot (atypisk) CV og som stadig kun er 35 år.

Vi har nemlig tidligere taget snak med ham; “Om rejsen fra en karriere i London til at starte sin egen virksomhed.”

LÆS DET (HER)


Get smarter, faster!

Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København.