🇪🇺 For our global audience, here’s the English version of this interview. Click here.


All Gravy har på rekordtid skabt et solidt fodfæste i Storbritannien. På bare ni måneder har den danske techvirksomhed matchet den omsætning, det tog dem fire år at opbygge i Skandinavien – og UK står nu for halvdelen af forretningen.

Vi har fulgt rejsen fra starten, og i dette interview fortæller co-founder Jonatan Marc Rasmussen om at lande kunder som Dishoom og Ottolenghi, opskalere teamet uden at miste kulturen – og om drømmen om USA. Han løfter også sløret for All Gravys nye AI-kollega, der allerede sparer HR-afdelinger for flere dages arbejde.


"Det er altså en eksponentiel vækst, hvor vi på 9 måneder i UK har matchet den omsætning, det tog os 4 år at lave i Skandinavien"

Jonatan Marc Rasmussen

Jonatan Marc Rasmussen, co-founder All Gravy


Siden vi sidst talte sammen, havde I netop fået en del (medie)opmærksomhed i UK og landet store samarbejder med bl.a. Ottolenghi og Honest Burgers. Hvad er status på jeres UK-eventyr nu?

“Det er heldigvis kun gået én vej i UK, siden vi lancerede – hvor vi har landet mange flere kunder i samme kaliber, eksempelvis Wahaca, Dishoom og White Rabbit Projects.

Vi er gået fra, at UK stod for ca. 3 % af vores omsætning i sommer, til at UK nu står for omkring halvdelen af vores samlede omsætning.

Det er en eksponentiel vækst, hvor vi på 9 måneder i UK har matchet den omsætning, det tog os 4 år at lave i Skandinavien.”

Hvad er det især, I er lykkedes med i UK?

“Det er en blanding af at lande de rigtige kunder, som alle de andre ser op til, samtidig med at vi leverer på den produktvision, vi har sat foran dem.

Samtidig er UK bare et enormt tech-sultent marked – især når vi snakker AI, hvor hele industrien lige nu er ved at finde ud af, hvordan de kan undgå at blive sat bagud med den fart, der er på denne nye teknologi.

Og der er vi jo heldigvis godt placeret til at hjælpe dem.”

Hvad er næste skridt geografisk? Er der et bestemt marked, I kigger på nu?

“Der er stadig masser af virksomheder i UK, så vi er i fuld gang dér – men vi er da begyndt at kigge på næste skridt, hvor vi har store drømme om at indtage USA.

Det er et marked med stor sult på digitale løsninger, en kæmpe frontline workforce – og generelt er det bare et kæmpe marked.”

"Vi fik 500 ansøgninger på en udviklerstilling over en weekend"

All Gravy

De 2 founders af All Gravy: Kristian Lundager (tv) & Jonatan Marc Rasmussen (th)

Herhjemme er der fart på ansættelserne – I har vel hyret omkring 20 nye medarbejdere det seneste år? Hvordan har det været at skalere teamet, og hvordan sikrer I, at jeres kultur følger med?

“Vi er nået til et sjovt sted, hvor vi skal have en blanding af erfarne folk, der kan løfte os, samtidig med at vi ikke taber den gnist og execution power, vi har i teamet.

Vi er heldige at have en stærk tiltrækningskraft – vi fik feks. 500 ansøgninger på en udviklerstilling over en weekend – hvilket også gør, at vi har været i stand til at hente folk på allerhøjeste hylde.

Jeg hørte fra en af vores medarbejdere, at vi er det sted, han nogensinde har interviewet, der har mest fokus på kultur. Og det er bestemt vores følelse, at kulturen, vi har skabt, bliver båret igennem – selv med de mange ansættelser.”

"Vi kalder det en AI-kollega, fordi det ikke bare er en chatbot eller et hjælpecenter"

En af jeres nye produktfeatures er jeres “AI-kollega”. Hvad går det ud på?

“Vi kalder det en AI-kollega, fordi det ikke bare er en chatbot eller et hjælpecenter – det er et teammedlem, som medarbejderne kan spørge om alt, når som helst.

Om det er “Hvordan bytter jeg en vagt?”, “Hvad gør jeg, hvis jeg har glemt at clocke ud?” eller “Hvordan håndterer jeg en sur kunde?” – så får de straks svar, baseret på virksomhedens egne procedurer og kultur.

Hos vores norske kunde Tusenfryd så vi første weekend, at der blev svaret på 280 spørgsmål – spørgsmål, som nu ikke længere skal håndteres af HR eller en leder. Det svarer til 2-3 dages arbejde sparet.

Samtidig hjælper den også lederne i baggrunden – ved at automatisere gentagne HR-opgaver og fremhæve ting, der kræver opmærksomhed. Den lærer hele tiden af, hvad der sker i virksomheden. Så med tiden bliver den ikke bare reaktiv – den bliver proaktiv.

Det er lidt som at have en superhjælpsom kollega, der selv lærer, hvordan din virksomhed fungerer – og som aldrig holder fri.”

"Jeg tør ikke tænke på, hvor teknologien er om 1-2-3 år"

Og selvom det er et stort spørgsmål (det er jo et interview i sig selv): Hvor meget fylder kunstig intelligens generelt for jer?

“Det, jeg konstant fokuserer på, er, at denne teknologi udvikler sig eksponentielt. For et år siden kunne den skrive for dig som en 9. klasse. Nu skriver den som en rimelig god professionel copywriter. Jeg tør ikke tænke på, hvor teknologien er om 1-2-3 år.

Så for os er det vigtigt, at alle i virksomheden leger med det her hver dag – finder ud af, hvor de kan bruge den i deres hverdag, så de bliver mere effektive.

Samtidig er det jo så essentielt for os at få det ind i alle relevante workflows i vores produkt, da det simpelthen gør, at produktet får ligeså meget fart på, som denne teknologi gør.”

Hvis vi snakker sammen igen efter sommerferien – hvad håber du så, er det vigtigste, der er sket i All Gravy til den tid?

“Jamen, jeg håber, at vi er et sted, hvor vores AI-kollega er ude og blive hver mands eje.

At All Gravy ikke blot er det operationelle hjerte af virksomheder gennem kommunikation og træningsplatformen – men rent faktisk løser flere og flere af de “kedelige” opgaver, så folk kan bruge deres tid på det, der virkelig tæller!”


Get smarter, faster!

Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København.