🇪🇺 For our global audience, here’s the English version of this interview. Click here.
Jo mere online man arbejder, jo vigtigere bliver det at styrke relationen. Jo mere global man bliver, jo mere lokalt skal man tænke. Ovenstående er en analyse, vi tidligere har lavet på dontt.dk. Én af dem, der mestrer det allerbedst, er Europas førende online modeplatform, Zalando.
Tidligere har de lanceret loyalitetsprogrammet Zalando Plus. Nu tager de endnu et skridt for at styrke relationen til deres kunder.
Ved at udvide sit personaliserede AI-feed og introducere kundeprofiler til 16 nye markeder bliver shopping på platformen nu mere interaktivt og fællesskabsorienteret.
Robert Gentz, Founder og co-CEO i Zalando, fortæller:
“De nye features markerer et afgørende øjeblik i vores mission om at udvikle os fra en transaktionsbaseret platform til et levende, inspirerende økosystem for mode og livsstil.
Vi samler e-handelens bekvemmelighed, underholdningen fra sociale medier, fællesskabet fra platforme til udveksling af ideer og inspirationen fra redaktionelt indhold i én samlet oplevelse. Det handler ikke kun om at gøre det nemmere for kunderne, det handler om at gøre det mere engagerende, relevant og personligt.”
"De nye features markerer et afgørende øjeblik i vores mission om at udvikle os fra en transaktionsbaseret platform til et levende, inspirerende økosystem for mode og livsstil"

Robert Gentz, Founder og co-CEO, Zalando
Live i Danmark
En ny kundeprofil introduceres desuden på alle markeder. Denne samler kundernes gemte indhold, favoritbrands og de content creators, de følger. Der er altså tale om langt bedre kuraterede boards, som nu kan deles både på og uden for platformen.
Det giver brugerne mulighed for at dele deres personlige stilinspiration og skaber samtidig et fællesskab på Zalando.
Anne Pascual, SVP Product Design hos Zalando, supplerer:
“Med lanceringen af den nye kundeprofil og muligheden for at dele deres boards på Zalando bliver kunderne for første gang opmærksomme på hinanden på platformen. Vi genskaber grundlæggende en oplevelse, der sker offline hver dag: mennesker, der spørger hinanden til råds og deler outfit-anbefalinger.
Det er en stor milepæl og en fundamental ændring i, hvordan kunderne oplever og bruger Zalando. Vi bevæger os ud over den traditionelle e-handelsmodel og reagerer på det fundamentale skifte i, hvordan digitale natives opdager og handler – drevet af følelser, inspiration og fællesskab.”
Det nye AI-feed, som blev lanceret i seks lande i juli, er nu live i 22 markeder, herunder Danmark.
WEEKLY BRIEF
Hold dig opdateret på de mest spændende historier, tips og interviews.
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få det hele direkte i inboxen.
Allerede 55.500+ på listen. Vi sender ud 1 gang om ugen!