Vi har altid været vant til, at støde på salgsfremmende budskaber i bybilledet. Der er delte meninger, og så sent som i weekenden skrev filosoffen og forstander på Vestjyllands Højskole Anders F. Jensen i Berlingske, hvor meget han hader reklamer. En meget provinsiel holdning, da der sikkert også findes både gode og dårlige højskoler.

“Reklame” er med til at udvikle samfundet både kulturelt og teknologisk, om man vil det, eller ej. Men afsenderen har et ansvar! Uden tvivl. For alles skyld.

Vi elsker reklamer. De gode af dem. Men man skal gøre sig UMAGE. WAKE-UP er vores nye lille inspirationskanal til offline reklame.

Hver mandag giver vi dig et WAKE-UP her på dontt.dk, hvor vi har udvalgt 3 til din mandagskaffe.

Tip os endelig. I sær med noget du selv har lavet! De gode skal hyldes. Skriv til redaktion@dontt.dk

( I skal selvfølgelig ikke snydes, for en af tidens bedste! I har helt sikkert set den før! Sprite som har opstillet en lang række brusere på stranden, formet som deres sodavandsmaskine! )

I denne uge har vi udvalgt 3 forskellige discipliner i “by/land” billedet.
Det er 3 store og klassiske reklamemuligheder. I lufthavnen, toget og billboards i gadebilledet.

1. DHL sender en venlig hilsen til sine konkurrenter.

2. Sportsbrand overtager en toglinie i Rusland.

3. Billboard i Sverige. Jo mere sne, jo større is 🙂

Mangler du ideer til din markedsføring ? Dontt Studio rådgiver en lang række virksomheder med branding, markedsføring og afsætning / salg. Skriv til studio@dontt.dk for mere info.